سلامت خانواده

این رژیم خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد

یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک رژیم غذایی سالم که التهاب را در بدن کاهش می دهد، می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد، به خصوص اگر عوامل خطر قلبی از قبل وجود داشته باشد.

به گزارش مهر به نقل از مدیسین نت، رژیم های به اصطلاح ضد التهابی حاوی مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه ها، غلات سبوس دار، ماهی و حبوبات است و شامل رژیم های غذایی برای سلامت قلب مانند رژیم مدیترانه ای است.

در مطالعه ای که بیش از 84000 سالمند را به مدت بیش از 12 سال مورد بررسی قرار داد، احتمال ابتلا به زوال عقل در افرادی که رژیم ضد التهابی را دنبال می کردند نسبت به افرادی که رژیم غذایی ضد التهابی ناسالم سرشار از گوشت قرمز، تخم مرغ و لبنیات مصرف می کردند کمتر بود. و غذاهای فرآوری شده، 21 درصد کمتر بود.

ابیگیل داو، نویسنده ارشد این تحقیق از مرکز تحقیقات پیری در موسسه کارولینسکا در استکهلم، گزارش داد: «وقتی به طور خاص به افراد مسن مبتلا به بیماری‌های قلبی یا دیابت نگاه کردیم، خطر زوال عقل با رژیم غذایی ضد التهابی افزایش یافت. . درصد کاهش یافته است.»

اسکن های MRI مغز زیرمجموعه ای متشکل از بیش از 9000 شرکت کننده نیز مزایای عصبی مرتبط با رژیم غذایی سالم را نشان داد.

تیم داو داده‌های بانک اطلاعات بریتانیا را که سال‌ها سلامت بزرگسالان بریتانیایی را ردیابی کرده است، بررسی کردند. مطالعه جدید شامل بیش از 84000 نفر زیر 60 سال بود که در زمان ورود به پایگاه داده بین سال های 2006 تا 2010 دچار زوال عقل نبودند.

در طول متوسط ​​12.4 سال، 1559 شرکت کننده (1.9%) دچار زوال عقل شدند.

داده‌های مربوط به رژیم غذایی دریافتی هر فرد نیز ثبت شد و نشان داد که خطر ابتلا به زوال عقل در میان افرادی که بیشتر از رژیم ضد التهابی پیروی می‌کردند کمتر بود.

به گفته محققان، تغییرات مغزی که نشان‌دهنده افزایش خطر زوال عقل است، در اسکن‌های ام‌آر‌آی افرادی که رژیم غذایی پیش التهابی داشتند نیز بیشتر بود.

داو می گوید: “توضیح بالقوه برای نتایج ما این است که یک رژیم غذایی ضد التهابی ممکن است التهاب سیستمیک را کاهش دهد (به ویژه در میان افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی یا متابولیک) و در نتیجه پیشرفت زوال عقل را کاهش دهد.”

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا