سلامت خانواده

این دو غذا را به جای قرص های خواب آور بخورید

به گزارش خبرآنلاین، احمد اسماعیل زاده مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه کم خوابی با بسیاری از پیامدهای منفی سلامت جسمی و روحی مرتبط است، افزود: در واقع کیفیت خواب یکی از مواردی است که به حساب می آید. مهمترین مسائل بهداشت عمومی جهانی بسیاری از مردم به دنبال درمان های خانگی ساده برای بهبود کیفیت الگوی خواب خود هستند.

سلامت نیوز در خبری نوشت: وی ادامه داد: نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب از نسل های گذشته به عنوان راهی برای آرامش، رفع اضطراب و تسهیل خواب رایج بوده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تریپتوفان آمینو اسیدی است که در انواع غذاهای حاوی پروتئین وجود دارد و نقش مهمی در تولید ناقل عصبی به نام سروتونین دارد. سروتونین خلق و خو را افزایش می دهد، باعث آرامش می شود و به عنوان پیش ساز در تولید هورمون ملاتونین عمل می کند.

دکتر اسماعیل زاده تصریح کرد: ملاتونین که به هورمون خواب معروف است توسط مغز ترشح می شود و به تنظیم ریتم شبانه روزی ما کمک می کند و بدن را برای ورود به چرخه خواب آماده می کند.

وی با بیان اینکه مصرف شیر و لبنیات به طور کلی کیفیت خواب را بهبود می بخشد و بر سلامت جسمی و روحی تاثیر مثبت دارد، تصریح کرد: شیر و لبنیات حاوی مقادیر قابل توجهی تریپتوفان است که در نهایت پیش ساز تولید ملاتونین است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ادامه تصریح کرد: همچنین آلفا لاکتالبومین موجود در شیر دارای بیشترین میزان تریپتوفان در بین پروتئین های غذایی است که به طور معمول توسط انسان مصرف می شود.

به گزارش وبدا، وی افزود: البته نکته مهم این است که وقتی غلظت گلوکز خون بالاست تریپتوفان بیشتری از سد خونی مغزی عبور کرده و منجر به خواب بهتر می شود، بنابراین برای خواب بهتر بهتر است شیر ​​یا ماست مصرف شود. . باید با کمی عسل یا ماست حاوی چند تکه میوه شیرین مانند خرما مصرف شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: توصیه می شود به جای مصرف قرص های خواب آور که برای انسان بسیار مضر است یک لیوان شیر بنوشید و پس از مدتی در صورت قطع مصرف، مصرف آن را کاهش دهید. بدون مصرف آنها به خواب نروید. یا یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب ماست بخورید تا علاوه بر حفظ سلامتی، خواب خوبی داشته باشید.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا