سلامت خانواده

این افراد هرگز نباید کنجد مصرف کنند

به گزارش خبرآنلاین از سلامت نیوز، دانه های کنجد جزو مغزها و دانه ها دسته بندی می شوند و سرشار از چربی های غیراشباع هستند. به گفته انجمن قلب آمریکا، غذاهایی که حاوی چربی های تک اشباع یا غیراشباع هستند به کاهش کلسترول بد کمک می کنند و بر سلامت قلب تأثیر می گذارند و عملکرد شناختی مغز را بهبود می بخشند. به گفته آنها مصرف روزانه تا دو قاشق غذاخوری کنجد به همراه سالاد و سبزیجات می تواند به سلامت بدن کمک کند.

وی بیان کرد: 30 گرم کنجد حدود 3.5 گرم فیبر دارد و افراد بسته به جنسیت می توانند روزانه 22 تا 34 گرم فیبر مصرف کنند.

اما این یک طرف این محصول غذایی پرطرفدار است و با وجود تمام فوایدی که دارد، برخی افراد مجاز به استفاده از آن نیستند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده کنجد را به عنوان نهمین آلرژن اصلی (بعد از شیر، تخم مرغ، برخی ماهی ها، صدف ها مانند خرچنگ و میگو، مغزهای درختی مانند بادام، گردو و بادام هندی، بادام زمینی، گندم و سویا) اعلام کرده است. بنابراین اگر آلرژی دارید در مصرف این ماده غذایی مانند سایر محصولات حساسیت زا دقت کنید.

به گفته این سازمان، کسانی که از بیماری التهابی روده رنج می برند، نباید آجیل و دانه ها از جمله کنجد مصرف کنند. در همین حال، کنجد حاوی اگزالات است و می تواند سنگ کلیه را تشدید کند. به همین دلیل بهتر است افراد مبتلا به سنگ کلیه و کسانی که سابقه این بیماری را دارند کنجد را از رژیم غذایی خود حذف کنند.

233233

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا