سلامت خانواده

این افراد اضافه وزن دارند

به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر ملجایی افزود: مزاج بر اساس فعالیت بدنی افراد می تواند متفاوت باشد. در فیزیولوژی افراد 4 نوع مزاج وجود دارد که عبارتند از سرد و خشک، سرد و تر، گرم و خشک، گرم و تر.

ایرنا در خبری نوشت: وی ادامه داد: خلق و خوی هر فرد به ژنتیک و فعالیت بدنی او بستگی دارد. بسیاری از هورمون ها نیز می توانند باعث تغییر در خلق و خو شوند، به عنوان مثال یکی از این هورمون ها هورمون تیروئید است. مزاج می تواند عملکرد هورمون های تیروئید را تغییر دهد.

دبیر اجرایی اولین سمینار مزاج و طب سنتی تصریح کرد: مزاج می تواند در درازمدت در برخی واکنش ها و فعالیت های بدنی موثر باشد، به عنوان مثال افرادی که مزاج سرد و خشک دارند چاق و اضافه وزن و همچنین مزاج می شوند. می تواند نقش موثری در روند پیری، سبک زندگی و بیماری داشته باشد و باید بتوان این رفتارها را شناخت و درمان کرد.

ملجایی تصریح کرد: باید بدانیم طب سنتی نشات گرفته از دانش و تجربیات گذشتگان است که باید در جهت گیری صحیح و نیازسنجی بر اساس علم روز استفاده کرد. امروزه متأسفانه می بینیم که در برخی زمینه ها افرادی هستند که دانش کافی ندارند و با اهدافی خاص در امور پزشکی و بهداشتی افراد دخالت می کنند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا