علمی و فناوری

اینتل بیش از ۱۵ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)اینتل اعلام کرده است که بیش از 15 درصد از نیروی کار خود را به عنوان بخشی از یک طرح جدید کاهش می دهد که باعث صرفه جویی 10 میلیارد دلاری در هزینه های شرکت می شود. بنابراین بیش از 15 هزار کارمند سازنده تراشه شغل خود را از دست خواهند داد. اینتل در حال حاضر بیش از 125000 کارمند دارد، با این حال تعداد اخراج ها ممکن است به 19000 برسد.

طبق گزارش Verge، اینتل قصد دارد تا سال 2026 میلیاردها دلار از هزینه های تحقیق و توسعه و بازاریابی را کاهش دهد. این کاهش هزینه ها شامل کاهش 20 درصدی مخارج سرمایه، سازماندهی مجدد برای “حذف وظایف غیر ضروری” و بررسی مجدد ” همه پروژه‌ها و تجهیزات فعال” برای اطمینان از اینکه هزینه زیادی ندارند.

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل در یادداشتی خطاب به کارمندان گفت: «این اخراج‌ها برای من خبر دردناکی است که بتوانم آن را به اشتراک بگذارم و می‌دانم که خواندن آن برای شما سخت‌تر خواهد بود.

اعلام ضرر اینتل برای سه ماهه دوم سال 2024

اینتل برای سه ماهه دوم سال 2024 ضرر 1.6 میلیارد دلاری را گزارش کرده است که بسیار بیشتر از زیان 437 میلیون دلاری در سه ماهه قبل است. گلسینگر در یادداشت می‌گوید: «عملکرد مالی سه‌ماهه دوم ما ناامیدکننده بود، حتی زمانی که به نقاط عطف فناوری محصول و فرآیند دست یافتیم. درآمدهای ما به اندازه ای که انتظار داشتیم رشد نکرده است و هنوز به طور کامل از روندهایی مانند هوش مصنوعی استفاده نکرده ایم.

درآمد اینتل در سه ماهه دوم 12.8 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته تنها 1 درصد کاهش داشته است. در حالی که این شرکت در تجارت ریخته گری خود با سرمایه گذاری در کارخانه های جدید زیان زیادی را متحمل شده است، خود محصولات این شرکت بی سود نبوده است.

در واقع، تقریباً تمام زیان های این سه ماهه و سه ماهه گذشته مربوط به کسب و کار ریخته گری اینتل بود، در حالی که فروش آن نسبتا ثابت بود و تجارت رایانه شخصی و سرور آن سودآور بود. این شرکت همچنین قرار است تا 8.5 میلیارد دلار از بودجه دولت ایالات متحده تحت قانون CHIPS دریافت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا