سلامت خانواده

ایمونوتراپی در درمان سرطان پیشرفته کولورکتال بدون جراحی موثر است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار، در سال 2020، بیش از 1.9 میلیون نفر در سراسر جهان به سرطان مبتلا شده اند کولورکتالسرطان روده بزرگ شناخته شدند. پیش بینی می شود که این تعداد تا سال 2040 به 3.2 میلیون مورد سرطان روده بزرگ افزایش یابد.

برخی از افراد مبتلا به سرطان کولورکتال آنها ممکن است تومورهای ترمیم عدم تطابق (dMMR) با ناپایداری بالا (MSI-H) ایجاد کنند.

ترمیم عدم تطابق (MMR) یک فرآیند طبیعی است که در سلول های بدن برای تصحیح هر گونه خطا در حین تکثیر DNA رخ می دهد. نقص در فرآیند MMR می تواند منجر به تومورهایی با ناپایداری (MSI-H) شود. ناپایداری ها بخش های کوتاهی از DNA هستند که چندین بار در یک مکان تکرار می شوند ژنومی آنها خود را تکرار می کنند و مستعد جهش هستند.

حدود 15 درصد از تمام تومورهای سرطان روده بزرگ MSI-H هستند. تحقیقات گذشته نشان می دهد که درمان تومورهای سرطان روده بزرگ با کمبود MMR/MSI بالا گاهی اوقات ممکن است دشوار باشد.

اکنون، یک مطالعه بالینی جدید نشان می دهد که استفاده از داروی ایمونوتراپی پمبرولیزوماب قبل از جراحی به جای شیمی درمانی می تواند نتایج را برای افراد مبتلا به سرطان بهبود بخشد. کولورکتال در مرحله دوم یا سوم MMR یا MSI-High کمک می کند.

مرحله دوم کارآزمایی بالینی بر روی داروی ایمونوتراپی پمبرولیزوماب متمرکز شد.

در ژوئن 2020، سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از پمبرولیزوماب را برای درمان بیماران سرطانی تایید کرد. کولورکتال MSI-H یا dMMR متاستاتیک تائیدیه انجام داد

پمبرولیزوماب سیستم ایمنی بیمار را تنظیم/تحریک می‌کند – از جمله سلول‌های T که در کشتن ویروس‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده که برای بدن خارجی هستند خوب هستند. با افزایش فعالیت، آنها به اندازه کافی قدرتمند هستند که خود سلول های سرطانی را شناسایی کرده و آنها را از بین ببرند.

محققان دریافتند که بیش از 50 درصد از شرکت کنندگانی که تحت درمان قرار گرفتند پمبرولیزوماب تحت درمان قرار گرفتند، پس از جراحی هیچ نشانه ای از سرطان نداشتند. دانشمندان این یافته‌ها را با مطالعات قبلی مقایسه کردند که نشان می‌داد تنها 4 درصد از شرکت‌کنندگانی که قبل از جراحی شیمی‌درمانی دریافت کرده‌اند، پس از جراحی بدون سرطان بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا