سلامت خانواده

ایمنی مواد غذایی ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد/ لزوم نظارت بر تمامی مراحل زنجیره غذایی

عبدالعظیم برف وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روز ایمنی مواد غذایی گفت: روز جهانی ایمنی مواد غذایی هر ساله به منظور آگاهی بخشی به اهمیت ایمنی مواد غذایی و ترویج اقدامات لازم برای پیشگیری، شناسایی و مدیریت خطرات ناشی از آن برگزار می شود. غذا. این روز در 7 ژوئن برگزار می شود، این روز توسط سازمان ملل متحد برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت آداب و ایمنی غذا در تمام مراحل زنجیره غذایی تعیین شده است.

وی افزود: در این روز نقش مهم ایمنی مواد غذایی در دسترسی همه مردم به مواد غذایی سالم، مغذی و کافی برجسته می شود. مواد غذایی قبل از اینکه در دسترس مصرف کننده قرار گیرند، زنجیره طولانی توزیع را از طریق فرآیندهایی مانند برداشت، فرآوری، ذخیره سازی، توزیع و آماده سازی طی می کنند، در طول این زنجیره طولانی احتمال آلودگی مواد غذایی بسیار زیاد است، بنابراین رویداد روز جهانی ایمنی مواد غذایی است. از این نظر بسیار مهم است.

مدیرکل امور غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: لازم است نقش کلیدی سازمان غذا و دارو در ایمنی و سلامت معرفی شود، ایمنی مواد غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد. جامعه و نظارت بر آن قسمتی از موضوع ذاتی وظایف وزارت بهداشت، روز جهانی ایمنی مواد غذایی «ایمنی غذا: آماده شدن برای موارد غیرمنتظره» است که بر اهمیت آمادگی برای حوادث ایمنی غذایی، صرف نظر از اینکه جزئی یا شدید باشد، تاکید دارد.

برف وی با اشاره به مهم ترین اهرم وزارت بهداشت در حوزه ایمنی مواد غذایی تصریح کرد: نظارت های سازمان غذا و دارو در سراسر کشور پیگیری و انجام می شود و یکی از موضوعات مهم در ایمنی مواد غذایی اطلاع رسانی و اطلاع رسانی به افکار عمومی است. از طریق رسانه ها

وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش غذای سالم و ایمنی مواد غذایی و اطلاع رسانی به مردم از علائم محصولات سلامت محور ضروری است.

به گزارش ایمنا، همه ساله در 16 خرداد ماه همایش ایمنی مواد غذایی به مناسبت روز جهانی ایمنی غذا برگزار می شود و به همین مناسبت سازمان غذا و دارو مراسمی را در 20 خرداد ماه با حضور مقامات کشوری و جمعی از بین المللی برگزار می کند. ارقام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا