علمی و فناوری

ایلان ماسک کاشت تراشه در مغز دومین بیمار نورالینک را تأیید کرد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)در قسمت جدید پادکست Lex Friedman، ایلان ماسک تایید کرد که دومین بیمار Neuralink با موفقیت تراشه مغز این شرکت را دریافت کرده است. اطلاعات زیادی در مورد زمان انجام این جراحی منتشر نشده است، اما ماسک می گوید تا اینجا همه چیز بسیار خوب پیش می رود.

ایلان ماسک در گفتگو با لکس فریدمن در مورد دومین بیمار دریافت کننده تراشه مغزی Neuralink گفت: “به نظر می رسد همه چیز در مورد بیمار دوم فوق العاده خوب پیش می رود.” جراحی بیمار دوم ابتدا قرار بود یکی از بیماران جون عمل شود، اما به دلایل پزشکی نامعلوم از این برنامه آزمایشی حذف شد.

برنامه ایلان ماسک برای Neuralink در سال 2024

گفته می شود دومین بیمار نورالینک نیز مانند بیمار اول از ناحیه نخاع آسیب دیده است. ماسک گفت 400 الکترود در مغز این بیمار فعال است. Neuralink در وب سایت خود اعلام کرده است که تراشه مغزی آن از 1024 الکترود استفاده می کند. مدیر عامل Neuralink همچنین پیش بینی کرد که امسال 8 بیمار دیگر این تراشه مغزی را در آزمایشات بالینی دریافت کنند.

در یکی از قسمت‌های پادکست لکس فریدمن، گفته شد که Neuralink پیشرفت‌هایی در بازگرداندن عملکرد اندام در افراد دارای معلولیت جسمی داشته است. این ویژگی با تراشه فعلی این شرکت متفاوت است، که به بیمار اجازه می دهد تا نشانگر ماوس را روی صفحه نمایش با ذهن خود حرکت دهد. پیش از این، اولین بیمار Neuralink تجربه خود را از استفاده از این تراشه به اشتراک گذاشت.

متیو مک دوگال، رئیس بخش جراحی Neuralink در همان پادکست گفت: «ما در واقع پیشرفت زیادی در اتصال الکترودها به نخاع به عنوان راه حلی برای آسیب نخاعی داشته ایم. او توضیح داد که ایمپلنت مغزی می‌تواند با ایمپلنت ستون فقرات تعامل کند و در بیمارانی که دست‌ها و پاهای فلج دارند، انقباض ایجاد کند. Neuralink در این زمینه در آزمایشات حیوانی به موفقیت دست یافته است و حیوانات توانستند پاهای خود را به صورت الگوی راه رفتن حرکت دهند. با این حال، این آزمایشات هنوز در مراحل اولیه هستند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا