سلامت خانواده

ایران واجد شرایط دریافت بالاترین شاخص های جهانی اهدای خون است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، امسال 25 ژوئن مصادف با 24 خردادماه، “روز جهانی اهدای خون” را در حالی جشن گرفتیم که 20 سال از این رویداد تقویمی در جهان می گذرد و ایران در آستانه ورود به پنجاهمین سالگرد اهدای خون است. تشکیل سازمان انتقال خون

مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به روز جهانی اهداکننده خون گفت: با افتخار اعلام می‌کنم اگر انتقال خون ایران اکنون بالاترین شاخص‌های جهانی اهدای خون را دارد و در بسیاری از شاخص‌ها بهترین کشور در دنیاست. منطقه و همچنین یکی از پیشگامان اهدای خون». در دنیا 100 درصد داوطلبانه تلقی می شود، همه این موفقیت ها مرهون فداکاری اهداکنندگان خون در کشور است.

وی افزود: سال گذشته حدود دو میلیون و 328 هزار واحد خون اهدا و تمامی درخواست های بیمارستانی تامین شد.

جمالی ادامه داد: سال گذشته رویای 20 ساله آزمایش مولکولی (NAT) محقق شد و آزمایش غربالگری آنتی بادی برای گروه های فرعی خونی در استان های کشور راه اندازی شد و سازمان انتقال خون خدمات تخصصی و نوآورانه خود را ارائه کرد. از جمله اتوماسیون غربالگری و گروه خونی. در چارچوب عدل اسلامی به تمام استان های کشور گسترش یافت.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به ارتقای کیفیت خون و فرآورده های خونی در کشور گفت: روند بهره وری و افزایش کیفیت و کمیت نباید متوقف شود چرا که باید بهترین متولی برای بهترین هدیه در کشور باشیم. دنیایی که از سخاوتمندترین مردم دریافت می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا