سلامت خانواده

ایران خودرو امسال گیربکس اتوماتیک دوکلاچه می سازد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از گجت نیوز، جدیدترین اخبار خودرو حاکی از آن است که نیرومحرکه یکی از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری ایران خودرو یا به اختصار ایکیدو در سال جاری گیربکس اتوماتیک دوکلاچه تولید خواهد کرد. نیرومحرکه که به عنوان تنها شرکت در ایران و خاورمیانه با فناوری تولید ست کامل دستی شناخته می شود، در راستای گسترش فعالیت خود و همچنین پاسخگویی به نیازهای کشور، به زودی خطوط تولید دوبل اتوماتیک را راه اندازی می کند. انتقال کلاچ

تولید گیربکس اتوماتیک دوکلاچه توسط ایران خودرو

نیما مصلح، مدیرعامل نیروموهرکه از برنامه این شرکت برای تولید گیربکس اتوماتیک دوکلاچه در سال جاری خبر داد. وی خاطرنشان کرد: پیش از این نیروهرکه بر تولید گیربکس دستی تمرکز داشت و حتی در سال 1402 در مجموع 420 هزار گیربکس تولید کرد اما تولید گیربکس اتوماتیک برای سال 1403 در دستور کار قرار دارد و در این زمینه سرمایه جذب می کنند. به گفته مصلح، پیش بینی می شود در سال 1403 2000 گیربکس از خطوط تولید این شرکت خارج شود.

مدیرعامل نیرو تراوه همچنین اعلام کرد که با تولید گیربکس اتوماتیک به نیاز ایران خودرو پاسخ می دهند. به نظر می رسد گیربکس هفت سرعته DCT موتور که قرار است در آینده نزدیک به مرحله تولید برسد، در برخی از محصولات ایران خودرو از جمله تارا و ریرا استفاده شود. ریرا در بهار امسال به عنوان اولین کراس اوور تولید داخل که در ماه های آینده به خریداران تحویل داده می شود، وارد بازار می شود. با نگاهی به مشخصات فنی ریرا متوجه می شوید که موتور 1.7 لیتری توربوشارژ EF7P TC قوی ترین موتور تولید داخل در زیر کاپوت آن قرار دارد و از نظر موتور مشابه دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ می باشد.
علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو اوایل پاییز سال گذشته از کارخانه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گیربکس در چین بازدید کرد و حتی برای طراحی و توسعه گیربکس های 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه با این شرکت چینی قرارداد امضا کرد. در گام اول این مشارکت، گیربکس دوکلاچه اختصاصی برای پلت فرم جدید ایران خودرو طراحی می شود تا خطوط تولید آن در نیرومحرکه مستقر شود. نیرومورکه همزمان این گیربکس را تولید خواهد کرد.

این در حالی است که به تازگی خط تولید گیربکس کرمان موتور با همکاری یک شرکت معتبر اروپایی راه اندازی شده است. کرمان موتور در این خط تولید واقع در منطقه ویژه اقتصادی ارگ بم اقدام به تولید گیربکس دستی و CVT می کند و حتی پاسخگوی نیاز سایر شرکت های خودروسازی نیز خواهد بود. این خط تولید که هزینه راه اندازی آن 7 میلیون دلار برآورد شده است، می تواند در مرحله اول سالانه 150 هزار گیربکس تولید کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا