سلامت خانواده

ایران تا سال 1410 عاری از هپاتیت C می شود/اجرای طرح تشخیص بیماری – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش ملی روش های تشخیص و درمان هپاتیت B و C با حضور متخصصان و پزشکان معالج بیماری هپاتیت از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

علیرضا علیایی منش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت روز جهانی هپاتیت؛ وی این روز را فرصتی برای هماهنگی تلاش ها در زمینه پیشگیری، کنترل و درمان بیماری هپاتیت عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده برای انجام آزمایشات مولکولی رایگان برای گروه های پرخطر و فقیر علیرغم در دسترس بودن دارو، انجام می شود. هدف از بین بردن هپاتیت قابل دستیابی است.

سپس علی نیک فرجام، مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی برای رفع هپاتیت C در منطقه تحت پوشش این معاونت انجام شده و این بیماری به صورت فعال درمان شده است. در مراکز، زندان ها، اردوگاه ها طبق ماده 16، MMT و غیره. مراکز نگهداری از این افراد انجام می شود.

شهناز زمانی، فوق تخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز مطالبی را در خصوص روش های نوین درمان هپاتیت B ارائه کرد.

در ادامه امیرعلی سهراب پور فوق تخصص گوارش و کبد به ارائه مطالبی در خصوص روش های نوین درمان هپاتیت C پرداخت.

در ادامه رشید رمضانی، رئیس اداره مراقبت از هپاتیت وزارت بهداشت گفت: کشورمان متعهد به حذف هپاتیت C تا سال 1410 است.

وی افزود: با وجود کیت های تشخیصی و داروهایی که در کشور تولید می شود، با مراجعه به مراکز مراقبتی پرخطر; تشخيص به صورت فعال انجام مي شود و بيماران به سرعت شناسايي و درمان مي شوند تا كشور ما نيز مانند ساير كشورهاي جهان در چند سال آينده هپاتيت C را از بين ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا