اخبار سلامت

ایرانی ها نصف استاندارد جهانی “فیبر” مصرف می کنند

احمد اسماعیل زاده در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، با بیان اینکه تلاش ما در وزارت بهداشت این است که نان سبوس دار یا نان سبوس دار به سفره های مردم معرفی شود، اظهار داشت: تمرکز وزارت بهداشت بر استفاده از آرد سبوس دار است. حاوی آرد سبوس دار در کشور مصرف روزانه فیبر در رژیم غذایی مردم ایران 12 تا 13 گرم است، در حالی که حد استاندارد و توصیه شده مصرف فیبر در روز 28 گرم است، بنابراین میزان مصرف فیبر در ایران تقریبا نصف حد توصیه شده و جهانی است. استاندارد

وی ادامه داد: عدم مصرف فیبر کافی در رژیم غذایی خطر ابتلا به فشار خون، انواع سرطان، دیابت، چاقی و… را افزایش می دهد.

اسماعیل زاده افزود: با توجه به اینکه نان قوت اصلی ایرانیان است، نان یکی از منابع اصلی تامین فیبر است و از این رو تهیه آرد سبوس دار و تولید نان سبوس دار باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی، هر استان باید تا پایان سال حداقل یک کارخانه تولید آرد سبوس‌دار و حداقل سه کارخانه تولید کننده آرد سالم داشته باشد. و آرد سبوس دار را تا پایان سال آینده اعلام کرد و گفت: در حال حاضر برخی استان ها مانند فارس، مرکزی، خراسان، رضوی و البرز کارخانه تولید آرد سبوس دار دارند و در برخی از نانوایی های آنها نان سبوس دار پخت می شود.

به گزارش تسنیم، فیبر بخشی از مواد غذایی با منشاء گیاهی است که برای پیشگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله کلسترول بالا، مشکلات گوارشی، انواع سرطان، دیابت، فشار خون، چاقی و… علاوه بر نان های سبوس دار، فیبر ضروری است. در میوه ها، سبزیجات و آجیل یافت می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا