اخبار سلامت

ایرانی ها روزانه یک واحد لبنیات مصرف می کنند/ آخرین خبرها از توزیع شیر در مدارس

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، احمد اسماعیل زاده امروز سه شنبه در نشست خبری ستاد ملی سلامت با هدف اطلاع رسانی تغذیه سالم درباره سرانه مصرف لبنیات در کشور اظهار داشت: مردم 160 لبنیات مصرف می کنند. گرم لبنیات در روز که حدود یک واحد است و این مقدار باید محدود شود. استاندارد دو واحد در روز است، یک لیوان شیر که شامل 220 سی سی شیر یا ماست است. یک واحد محاسبه می شود.

وی افزود: مصرف لبنیات در تمام گروه های سنی ضروری است و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، پوکی استخوان، اختلالات متابولیک، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و اختلالات رشد با مصرف لبنیات کاهش می یابد.

اسماعیل زاده درباره طرح توزیع رایگان شیر در مدارس نیز گفت: به جز دو استانی که وزارت آموزش و پرورش در انعقاد قرارداد و تامین شیر مشکل دارد و البته در حال رفع این مشکلات است؛ البته در این زمینه نیز به دلیل مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد. توزیع شیر رایگان در بقیه استان ها در تمامی مدارس ابتدایی دولتی اجرا می شود و در مناطق شهری و حاشیه ای شهرستان ها اجرا می شود و بودجه آن نیز به نحو شایسته دیده شده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: هفته ای دو بار در مدارس شیر رایگان بین دانش آموزان توزیع می شود و از سال آینده که برنامه با قاطعیت بیشتری اجرا شود، هفته ای سه نوبت شیر ​​توزیع می شود. دولت هم اکنون 4 هزار میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس بودجه در نظر گرفته است. تا پایان سال نتایج نظارت بر تاثیر توزیع شیر در مدارس دولتی و تاثیرات آن بر رشد کودکان را ارزیابی و اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/+

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا