سلامت خانواده

ایده آل ترین ورزش برای ورزشکار شدن خانم ها بعد از 40 سالگی

به گزارش خبرآنلاین از یورونیوز، مطالعات علمی اخیر به وضوح نشان داده است که ورزش های شدید قلبی عروقی فواید زیادی برای زنان بالای 40 سال دارد. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2024 نشان داد که ورزش می تواند به رشد مغز کمک کند. همچنین چندین مطالعه دیگر نشان داده اند که ورزش می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد و اثرات منفی تنهایی و انزوای اجتماعی بر سلامتی را کاهش دهد.

بورلی بنتلی، 86 ساله، یکی از برجسته ترین بزرگسالان در باشگاه قایقرانی آمریکا و دارنده مدال طلا در مسابقه معروف “سر چارلز” است که هر سال در بوستون برگزار می شود. این بزرگترین مسابقه قایقرانی سه روزه در جهان است که 11000 ورزشکار را در بیش از 19000 قایق در 61 مسابقه گرد هم می آورد.

بورلی که به طور تمام وقت از شوهر فلج خود مراقبت می کند، از طریق قایقرانی بر بسیاری از مشکلات خود غلبه کرده است.

جولیا فلین سیلر، نویسنده در دهه 60 خود، برای تناسب اندام و مبارزه با انزوای اجتماعی پس از همه‌گیری کووید-19، به انجمن قایقرانی مارین پیوست. او اکنون 64 سال سن دارد و پس از غلبه بر بیماری لاعلاج در قایقرانی مسابقه می دهد.

او درباره این ورزش می‌گوید: «چهار سال بعد، هنوز هم پارویی می‌روم، اگرچه چند ماهیچه را زود کشیدم و به طرز خنده‌داری، اما به‌طور نگران‌کننده دو بار قایق را واژگون کردم». در این مدت 15 کیلوگرم وزن کم کردم، قدرت بدنی ام به طرز چشمگیری بهبود یافت و اکنون در تیم بانوان متوسط ​​پارو می زنم.

او به‌عنوان ورزشکاری که از میانسالی شروع به ورزش کرده است، درباره درس‌های مهمی که آموخته است، می‌گوید: «یاد گرفته‌ام که ده دقیقه زودتر از ساعت 5:30 صبح به محل تمرین بروم تا به عضلات پیرم زمان کافی برای گرم کردن بدهم، بیش از به اندازه کافی.” “من انتظار دارم تلاش کنم، مثبت بمانم و بپذیرم که برخی روزها بهتر از روزهای دیگر هستند.”

مزایای قایقرانی

سیلر درباره فواید قایقرانی می گوید: «اکنون می توانم در طول تمرینات صبحگاهی خود 10900 متر پارو بزنم و روزی 20 شنا انجام دهم. من همچنین هفته ای یک بار به پیاده روی طولانی و دوچرخه سواری می روم.

تحقیقات نشان می دهد که یادگیری مهارت های جدید در سنین بالاتر می تواند رشد سلول های مغز را تحریک کرده و از کاهش توانایی های ذهنی جلوگیری کند. این مزایا حتی بیشتر می شود وقتی مهارت جدید شامل ورزش شدید قلبی عروقی باشد که خون بیشتری را به مغز می فرستد و مواد شیمیایی را تحریک می کند که به بازسازی سلول های مغز کمک می کند.

مطالعه ای در سال 2023 نشان داده است که هرچه تجربیات شگفت انگیز بیشتری در زندگی روزمره داشته باشیم، استرس کمتری خواهیم داشت و احساس بهتری خواهیم داشت.

در سال‌های اخیر، بازماندگان سرطان سینه در سراسر جهان به تیم‌های قایقرانی ملحق شده‌اند و شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در قدرت بدنی، تصویر ذهنی و خلق و خوی خود بوده‌اند. بسیاری از این بازماندگان هرگز عضو تیم های ورزشی نبوده اند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا