سلامت خانواده

ایجاد خط تلفن ویژه گزارش سقط جنین در بیمارستان ها – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رحیم نیا با بیان اینکه داخلی های سامانه ۱۹۰ از ۶ خط در ابتدای کار دولت به ۹ خط رسیده است، گفت: یکی از خطوط مهم ایجاد شده در این سامانه، خط ۶ این بود که رسیدگی به مشکلات حقوقی جوانان جمعیت است.

وی افزود: بر اساس قانون جمعیت جوانان مدت زمان تعهد برخی از همکاران ما در حوزه سلامت باید کاهش یا جابه‌جا می‌شد، همچنین گزارش‌های مربوط به سقط جنین غیرقانونی در مراکز درمانی یا عدم رضایت مادران باردار در مورد سقط جنین این خط مربوط به سیستم 190 می باشد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: گزارش های مربوط به مشکلات قانون جمعیت جوانان بلافاصله توسط معاونت های ذیربط و همچنین واحدهای بازرسی دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین واحدهای بازرسی دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین به سرعت در حال بررسی است. نتایج به تماس گیرندگان اطلاع رسانی می شود. خوشبختانه برای بسیاری از موارد سقط غیرقانونی یا تمام مواردی که مادران باردار مخالف سقط جنین هستند هستنداقدامات لازم انجام شده و از سقط جنین جلوگیری شده است.

رحیم نیا ادامه داد: تصاویر تولد نوزادانی که با پیگیری سامانه 190 و وزارت بهداشت از سقط جنین نجات یافتند. هستند برای ما ارسال شد که به عنوان آلبوم افتخار وزارت بهداشت برای حفظ جمعیت و رشد جمعیت حفظ شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا