سلامت خانواده

ایجاد حفاظت در برابر ویروس ها با تکرار واکسن کووید – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو Net، محققان گزارش دادند که افرادی که به طور مکرر برای کووید واکسینه شده اند هستند ضد آنها آنتی بادی هایی تولید می کنند که می توانند نه تنها انواع کووید، بلکه حتی برخی از آنها را خنثی کنند ویروس کرونا سلام آن هم دور است.

محققان به این نتیجه رسیدند که به نظر می رسد واکسیناسیون مجدد دوره ای برای کووید ممکن است باعث شود افراد به تدریج ذخیره ای از کووید را ایجاد کنند. ضد برای ایجاد آنتی بادی هایی که از آنها در برابر انواع ویروس های کرونا محافظت می کند.

دکتر مایکل الماسمحقق ارشد و استاد پزشکی در دانشگاه واشنگتن توضیح داد: اولین واکسنی که فرد دریافت می‌کند یک پاسخ ایمنی اولیه قوی ایجاد می‌کند که پاسخ‌ها به عفونت و واکسیناسیون‌های بعدی را شکل می‌دهد، اثری که به عنوان چاپ شناخته می‌شود.

الماس وی در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه افزود: اصولا چاپ می تواند مثبت، منفی یا خنثی باشد. با وسعت فعالیت قابل توجهی.”

اولین واکسیناسیون باعث رشد سلول های ایمنی حافظه می شود. به گفته محققان، واکسیناسیون دوم آن سلول‌های حافظه را دوباره فعال می‌کند که سپس بر پاسخ ایمنی به تزریق دوم غالب شده و شکل می‌دهد.

در مورد واکسن آنفولانزا، چاپ اثرات منفی دارد و سلول های حافظه، آنتی بادی های جدید تولید شده توسط جدیدترین واکسن را از بین می برند. در نتیجه، افراد آنتی‌بادی‌های کمتری علیه سویه‌های موجود در واکسن جدید تولید می‌کنند.

اما محققان دریافتند که چاپ در واقع با واکسن کووید به خوبی کار می کند.

برای ارزیابی میزان ضد محققان بدن افراد را در آزمایشگاه در برابر پانل ویروس کرونا آزمایش کردند. این شامل دو مورد است نژاد Omicronو همچنین ویروس های SARS-1 و MERS و a ویروس کرونا نوع دیگری از مورچه خوار فلس دار بود.

محققان آنتی بادی هایی را برای همه ویروس ها نیز پیدا کردند مرس از شاخه های مختلف شجره نامه ویروس کرونا در مقایسه با دیگران تخریب می کنند.

آزمایشات بیشتر نشان داد که این آنتی بادی ها به دلیل ترکیب و نوع واکسن های اصلی بسیار قدرتمند و انعطاف پذیر هستند.

افرادی که فقط واکسن‌های اصلی کووید را دریافت کرده‌اند، محافظت ضعیفی در برابر سایر کروناویروس‌ها داشتند، اما پس از آن ریافت دوز تقویت کننده پریود Omicronحتی آنها آنتی بادی های بهتری داشتند.

این یافته نشان می‌دهد که واکسیناسیون منظم با واکسن‌های به‌روز شده کووید، ابزارهایی را برای افراد فراهم می‌کند نژاد سلام جدید و همچنین سایر کروناویروس های مرتبط.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا