بهداشت و درمان

ایجاد انبارهای نگهداری دارو و تجهیزات پزشکی در سراسر کشور

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم وجود انبارهای ویژه برای نگهداری و نگهداری دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، تصریح کرد: طی چند ماه گذشته مساعدت های لازم برای ایجاد این انبارها صورت گرفته است. انبارهایی در معاونت غذا و داروی سازمان غذا و دارو در سراسر کشور فراهم شده است که با نبود آنها در انبارها، کلید شکسته شده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دکتر فرشته میرزازاده با تاکید بر اینکه تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها باید به صورت متمرکز و هدفمند خریداری شود، گفت: خرید کالاهای بی کیفیت و غیراصیل است. باید از خرید خودداری شود و در عین حال میزان خرید به اندازه مصرف باشد تا اتلاف منابع کاهش یابد.

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی برخی از اموال دانشگاه ها در زمینه تجهیزات پزشکی بیش از یک سال ذخیره می شود که نتیجه آن پایین آمدن کیفیت محصول، اتلاف منابع و بلااستفاده ماندن آن.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: محل نگهداری ملزومات و تجهیزات پزشکی باید در انبارهای مناسب باشد. ایجاد انبار در هر دانشگاهی که انبار تجهیزات پزشکی ندارد ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا