سلامت خانواده

اگر می خواهید خلاقیت خود را افزایش دهید …

علی سلیمی: کودکان هر روز خلاقیت را تمرین می کنند، اما به نظر می رسد بزرگسالان این روحیه خلاق را از دست داده اند. با این حال، زمانی که خلاقیت به یک عادت روزمره تبدیل شود، تخیل انرژی خود را باز می یابد.

اگر به دوران کودکی خود فکر کنید، می بینید که در تمام رفتارهای شما رگه ای از خلاقیت وجود داشت. شما از جعبه مداد رنگی خانه ای ساختید، با چوب سوار اسب شدید، در بازی های خود داستان های ابرقهرمانی تعریف کردید و تقریباً هر روز درگیر نوعی خلاقیت بودید. اما در بزرگسالی، خلاقیت به یک چالش تبدیل می شود. پابلو پیکاسو می گوید: “هر کودکی هنرمند است، مشکل این است که وقتی بزرگ شدیم هنرمند باقی بمانیم.”

خلاقیت به عنوان یک عادت

بدون شک می دانید که برای شرکت در دو ماراتن، باید مدت زیادی تمرین کنید تا آماده شوید. به جرات می توان گفت که خلاقیت مانند دویدن و بسیاری از فعالیت های دیگر کار خاصی نیست و باید جزئی عادی از فعالیت های روزانه فرد باشد. ما در کودکی هر روز از ذهن خلاق استفاده می کنیم، اما در بزرگسالی، تفکر نوآورانه را کاملاً جایگزین استدلال منطقی کرده ایم.

خلاقیت می تواند به یک عادت خودکار تبدیل شود و اگر به طور مداوم انجام شود مؤثرتر است. موارد زیر را به عنوان نمونه ای از تمرینات خلاقیت در نظر بگیرید.

– چه می شد اگر بتوانید هر سال زندگی خود را دوباره زنده کنید؟

– اگر هر بار که کسی دروغ می گفت، یک دایره قرمز وسط پیشانی او ظاهر می شد چه؟

– شباهت های آجر، کش، گیره، موتور سیکلت و فانوس دریایی چیست؟

– پنج کاربرد دیگر که می توان از یک جفت جوراب داشت.

– چگونه کلمات زیر را ترسیم یا نشان می دهید: خوب، غیر ضروری، تنش.

اگر می خواهید خلاقیت خود را افزایش دهید ...

به طور کلی به خاطر داشته باشید که خلاقیت می تواند یک عادت باشد، خلاقیت را می توان هر روز تمرین کرد، وقتی خلاقیت را به یک عادت روزانه تبدیل کنیم، می توانیم خلاقیت را مانند دوران کودکی به میزان قابل توجهی بهبود دهیم. واقعیت این است که انجام کارهای خلاقانه کوچک، کلید نهایی یک زندگی خلاق است. و بالاخره خلاقیت مثل گفتن «دارم» یا «نداشتن» نیست و همه مردم می توانند خلاقانه فکر کنند و زندگی کنند.

منبع: روانشناسی امروز

بیشتر بخوانید: 4 راه طبیعی برای تقویت حافظه / چه غذاهایی باعث تقویت یا تضعیف حافظه می شود

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا