سلامت خانواده

اگر مدام خسته هستیم نوروبیون بخوریم یا نه؟

به گزارش خبرآنلاین، یک متخصص داخلی گفت: طبق بررسی های علمی، تزریق آمپول نوروبیون به طور مرتب بدون داشتن کمبود ویتامین B برای فرد برای بازگرداندن احساس خستگی تاثیری ندارد، اما اثر روانی مصرف آن است. دارو را مصرف کنید مگر اینکه کمبود ویتامین B داشته باشید و دوز خاصی از این آمپول را با تجویز پزشک تزریق کنید.

سید امین موسوی در گفت وگو با ایسنا، درباره استفاده از آمپول نوروبیون، اظهار کرد: ویتامین B به طور طبیعی در گوشت و منابع غذایی حیوانی وجود دارد و گوشت و جگر غنی ترین منابع ویتامین های گروه B هستند و این آمپول برای کسانی استفاده می شود که کمبود ویتامین B. . معمولا کسانی که رژیم گیاهخواری مطلق دارند دچار کمبود ویتامین B هستند و باید از این طریق ویتامین B تامین شود.

وی ادامه داد: عموماً این تصور در عموم وجود دارد که در صورت احساس ضعف، خستگی و بی حالی از آمپول نوروبیون استفاده کنند، زیرا این آمپول نقش تقویتی در قدرت بدنی دارد، در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و تنها افرادی که کسانی که ویتامین B ندارند می توانند از این آمپول استفاده کنند.

موسوی تصریح کرد: ویتامین های B2، B1 و B12 از رایج ترین ویتامین های موجود در آمپول نوروبیون هستند. این ویتامین ها در خون سازی تأثیر دارند، به ویژه ویتامین B12، ویتامین های B1 و B6 نیز در تقویت نورون ها و اعصاب نقش دارند.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی های علمی انجام شده، اگر فرد بدون کمبود ویتامین B برای بازگرداندن احساس خستگی، آمپول نوروبیون را به طور روتین تزریق کند، تاثیری نخواهد داشت، اما تاثیر روانی مصرف دارو، مگر اینکه کمبود ویتامین B داشته باشد. و با تجویز پزشک. دوز خاصی از این آمپول را تزریق کنید.

این متخصص بیماری های داخلی گفت: کسانی که گیاه خوار هستند در خطر کمبود ویتامین B هستند بنابراین می توانند با تجویز پزشک از این آمپول در برنامه روزانه خود استفاده کنند.

وی درباره عوارض این آمپول گفت: به دلیل محلول بودن این آمپول در آب عوارض خاصی ندارد اما در موارد نادری ممکن است فرد دچار خارش پوست، حالت تهوع، استفراغ و آکنه شود.

موسوی خاطرنشان کرد: این آمپول نیاز به نسخه پزشک ندارد و به صورت رایگان از داروخانه ها در دسترس است، اما مصرف آن به صورت روتین توصیه نمی شود. در سایر موارد که فرد دچار مشکلات عصبی (نه روانی) و عصبی می شود، این آمپول توسط پزشک تجویز می شود.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر سرطان زایی این آمپول گفت: از جمله عوارضی که شرکت داروسازی ذکر کرده سرطان ذکر نشده است و اگر چنین موردی رخ داده حتما دلیل دیگری دخیل بوده است و آن پلی سیتمی ورا که بدخیم نیست. ، می تواند یکی از عوارض آن باشد. از این آمپول استفاده نکنید.

این متخصص بیماری های داخلی در پایان تصریح کرد: این آمپول در همه افراد نقش تقویتی ندارد بنابراین توصیه می شود افرادی که کمبود ویتامین B آنها توسط پزشک تشخیص داده شده است از این آمپول استفاده کنند به عنوان مثال از این آمپول استفاده شود. در بیماران دیابتی که نورون های محیطی آنها زیر است می تواند مفید باشد.

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا