سلامت خانواده

اگر در حالت ایستاده احساس سرگیجه می کنید، در آستانه یک بیماری خطرناک هستید!

به گزارش خبرآنلاین، محققان مجارستانی در دانشگاه Semmelweis ادعا کرده اند که بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند تا شش برابر بیشتر در معرض آسیب عصبی هستند که بر قلب تأثیر می گذارد.

در مطالعه‌ای که در مجله Frontiers in Endocrinology منتشر شد، محققان دریافتند افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند 5.9 درصد بیشتر از افراد سالم به نوعی نوروپاتی پاراسمپاتیک مبتلا می‌شوند. تبدیل شود

به گفته متخصصان، علائم این آسیب موسوم به نوروپاتی شامل احساس ضعف و سرگیجه است و می‌توان آن را سال‌ها قبل از تشخیص دیابت تشخیص داد.

نوروپاتی یک اصطلاح پزشکی به معنای آسیب به اعصاب است و در حال حاضر یکی از شناخته شده ترین عوارض دیابت است.

به گفته محققان، با این حال، بیماران حتی قبل از اینکه دیابت به طور کامل توسعه یابد، علائم ظریف این آسیب را نشان می دهند. آنها ادعا می کنند که یافته های آنها می تواند برای ردیابی علائم نوروپاتی در بیماران در معرض خطر دیابت و سپس کاهش یا جلوگیری از آسیب عصبی استفاده شود.

نوروپاتی یک عارضه شایع دیابت است که به دلیل سطح بالای قند خون و آسیب به عروق خونی کوچک تغذیه کننده اعصاب ایجاد می شود.

همچنین، در دراز مدت، این می تواند منجر به آسیب عصبی شود و بسته به اینکه کدام اعصاب تحت تأثیر قرار می گیرد، می تواند منجر به علائم مختلفی شود.

معمولاً منجر به نوروپاتی محیطی می شود که باعث بی حسی، گزگز، احساس سوزش، درد، بی حسی و ضعف در پاها و بازوها می شود که در نهایت می تواند به کل بدن سرایت کند. سایر انواع نوروپاتی که ممکن است دیابتی ها از آن رنج ببرند عبارتند از مشکلات حواس، سیگنال های دریافتی توسط اندام ها و توانایی کنترل دست ها.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا