سلامت خانواده

اگر با تلفن همراه خود زیاد تماس می گیرید، حتما این مقاله را بخوانید

تحقیقات کنونی بر روی بسیاری از اثرات بالقوه تلفن های هوشمند متمرکز شده است، برای مثال، زمانی این ترس گسترده وجود داشت که استفاده از تلفن همراه ممکن است باعث سرطان مغز شود، و بررسی اخیر سازمان جهانی بهداشت (WHO) از 63 مطالعه نشان داد که این ارتباط را رد می کند. و پیش از این، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نیز هیچ داده ای برای پشتیبانی از یک منبع معتبر برای پیوند پیدا نکرده بود.

ایسنا در خبری نوشت: از آنجایی که گوشی‌های هوشمند وجود دارند، مهم است که بدانیم چگونه بر سلامت ما تأثیر می‌گذارند. بیشتر تحقیقات امروزی به جای تأثیرات خود فناوری تلفن همراه، بر تأثیر برنامه های رسانه های اجتماعی یا اتاق های گفتگو بر سلامت روان متمرکز شده است.

رابطه بین بیماری قلبی و استفاده از تلفن همراه

نتایج تحقیقات جدید نشان داد که ارتباط بین استفاده از تلفن همراه و بیماری قلبی ممکن است واقعی باشد و افرادی که به طور منظم از تلفن همراه خود استفاده می کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، فیبریلاسیون دهلیزی، نارسایی قلبی و سکته هستند.

در این مطالعه، محققان بروز سکته مغزی، بیماری عروق کرونر، فیبریلاسیون دهلیزی و نارسایی قلبی را برای به دست آوردن یک نتیجه ترکیبی از خطر بیماری قلبی عروقی ترکیب کردند. پس از کنترل عوامل مختلف، آنها دریافتند که در مقایسه با کاربران معمولی تلفن همراه، خطر ابتلا به بیماری های پیچیده قلبی عروقی در کاربران عادی افزایش جزئی (4 درصد) وجود دارد. با این حال، هر چه مردم زمان بیشتری را صرف تماس های تلفنی کنند، تفاوت بیشتر است.

در مقایسه با افرادی که هر هفته 5 دقیقه یا کمتر تماس تلفنی داشتند یا دریافت کردند، دیگران نتایج زیر را ثبت کردند:

یک تماس تلفنی 5 تا 29 دقیقه ای با 3 درصد افزایش خطر همراه بود.

تماس تلفنی 30 تا 59 دقیقه ای خطر را تا 7 درصد افزایش می دهد.

تماس تلفنی 1 تا 3 ساعته این خطر را 13 درصد افزایش می دهد.

یک مکالمه تلفنی 4 تا 6 ساعته این خطر را 15 درصد افزایش می دهد.

یک تماس تلفنی 6 ساعته یا بیشتر خطر ابتلا را 21 درصد افزایش می دهد.

بر اساس این نتایج به نظر می رسد سه عامل در رابطه بین استفاده از تلفن همراه و بیماری های قلبی عروقی نقش مهمی ایفا می کنند که عبارتند از پریشانی روانی با 11.5 درصد، کیفیت خواب با 5.1 درصد و روان رنجوری با 2.3 درصد. هستند

در این رابطه مشخص شد که خواب ضعیف و پریشانی روانی در استفاده از تلفن همراه نقش دارد و یکی از محققان اظهار داشت که الگوی خواب نامناسب و سلامت روانی ضعیف ممکن است از طریق اختلال در ریتم شبانه روزی، غدد درون ریز و متابولیک بر پیشرفت تأثیر بگذارد. اختلالات و افزایش التهاب. بیماری های قلبی عروقی تأثیر منفی دارند.

مطالعه حاضر شامل 450000 بزرگسال بود که بین سال های 2006 تا 2010 زمان تلفن همراه خود را ثبت کردند. پس از بیش از یک دهه پیگیری، محققان دریافتند که کاربران معمولی تلفن به طور قابل توجهی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند.

با توجه به نتایج، هرچه تعداد دقیقه‌های بیشتری در هفته ثبت شود، به‌ویژه در افراد سیگاری فعلی و دیابتی‌ها، این خطر بیشتر می‌شود. علاوه بر این، قرار گرفتن مزمن در معرض تابش RF-EMF ساطع شده از تلفن های همراه می تواند منجر به استرس اکسیداتیو و پاسخ التهابی شود.

در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، توصیه می شود برای فعالیت های سالم تر، ساعت های بی پایان استفاده از تلفن همراه را کاهش دهیم.

آیا مردم احساس خطر می کنند؟

محقق این پژوهش گفت: تا زمانی که این نتایج در مطالعات آتی که ارتباط بین استفاده از تلفن همراه و بیماری قلبی را بهتر توضیح دهد تایید نشود، استفاده از تلفن همراه را عامل خطر بیماری های قلبی عروقی نمی داند.

در این مطالعه، از شرکت‌کنندگان فقط پرسیده شد که بین سال‌های 2006 تا 2010 چقدر از تلفن خود برای برقراری تماس استفاده کرده‌اند، اما اکنون مردم از تلفن‌های خود به روش‌های متنوع‌تری استفاده می‌کنند، از جمله خدمات پیام‌رسانی بی‌شمار، کنفرانس ویدیویی زنده و طیف وسیعی از رسانه‌های اجتماعی. برنامه ها آنها انجام می دهند اینها احتمالاً باعث شده است که تماس های تلفنی واقعی بسیار کمتر شود و زمان صرف شده برای انجام کارهای دیگر با تلفن، مانند مرور رسانه های اجتماعی یا بازی کردن، در این مطالعه ارزیابی نشده است.

به گزارش ایسنا، محققان ایتالیایی دریافتند تشعشعات تلفن همراه بخشی از لایه بیرونی مغز را که به گوشی نزدیکتر است تحریک می کند، اما مشخص نیست که آیا این اثرات مضر هستند یا خیر. تلفن های همراه از امواج رادیویی کوتاه برای برقراری ارتباط استفاده می کنند. ایمنی این امواج برای انسان همیشه مورد سوال بوده است. اگرچه هنوز مضر بودن آنها ثابت نشده است، اما کاهش استفاده از تلفن همراه، خطر آسیب احتمالی را به حداقل می رساند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا