سلامت خانواده

اگر این گروه خونی را دارید، بسیار خوش شانس هستید

به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات انجام شده بر روی اهداکنندگان خون در ایران نشان می دهد که تقریبا 90 درصد جمعیت کشورمان دارای گروه خونی مثبت و تنها 10 درصد از جمعیت کشور دارای گروه خونی منفی هستند.

همشهری در خبری نوشت: همچنین گروه خونی O مثبت با 34 درصد بیشترین فراوانی را در کشور دارد و پس از آن A مثبت با 27 درصد فراوانی و سپس B مثبت با 23 درصد فراوانی قرار دارد. گروه خونی بعدی AB مثبت با فراوانی 7 درصد است و گروه خونی O منفی حدود 3 تا 4 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد. حدود 3 درصد از جمعیت کشور دارای گروه خونی A منفی هستند. همچنین حدود 2 درصد دارای گروه خونی B منفی و کمتر از 1 درصد دارای گروه خونی AB منفی هستند.

افراد با گروه خونی AB مثبت خوش شانس ترین دریافت کنندگان خون جهانی هستند زیرا می توانند خون و فرآورده های خونی را از همه گروه های خونی دریافت کنند. با این حال، توصیه می‌شود طبق پروتکل‌های ملی و دستورالعمل‌های بین‌المللی، خون اهدایی باید از نظر آنتی‌بادی به دقت ارزیابی شود و از نظر تطابق با گروه‌های خونی اهداکننده و گیرنده ارزیابی شود. در عین حال، افراد دارای گروه خونی O منفی می توانند اهداکنندگان عمومی باشند و می توانند به تمامی نیازمندان خون در تمامی گروه های خونی خون اهدا کنند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا