سلامت خانواده

اگر این علائم را دارید، سموم در بدن شما جمع شده اند

به گزارش خبرآنلاین از سلامت نیوز، سم مضر است و می تواند به بدن شما آسیب برساند. خوشبختانه اگر بدن خود را سم زدایی کنید، این علائم کاهش یافته یا حتی ناپدید می شوند.

علائم و نشانه های اصلی تجمع سموم در بدن:

در این قسمت نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد سموم زیادی در بدن شما جمع شده است:

1. خستگی مداوم:

با اسنپ بایک به راحتی و به موقع و بدون گیرکردن در ترافیک به مقصد خواهید رسید

اگر در طول روز همیشه خسته هستید و در خواب راحت در شب مشکل دارید، به این دلیل است که بدن شما برای دفع سموم باید سخت کار کند. در این موارد، احساس خستگی بسیار رایج است.

دلیل دیگر ممکن است اختلالات هورمونی باشد که باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم ایمنی شما می شود. بنابراین نوشیدن قهوه نه تنها کمکی نمی کند، بلکه ممکن است مشکل را بدتر کند.

2. حساس به بوهای مختلف:

اگر واکنش شدیدی به بوهای مختلف دارید، ممکن است به دلیل سموم اضافی در بدن باشد. واکنش های ناشی از آن می تواند سردرد و حالت تهوع باشد.

3. آکنه:

انواع سموم و باکتری ها می توانند مواد سمی زیادی در بدن ما تولید کنند که ممکن است وارد جریان خون و گردش خون در بدن شوند. بدن ما قطعاً می تواند اکثر آنها را از بین ببرد، اما گاهی اوقات وقتی زهکشی مسدود می شود، مقداری از این مواد سمی از طریق پوست ما ترشح می شود، بنابراین پوستی خشن و پر از آکنه خواهیم داشت.

در عین حال، کمبود عناصر کمیاب، استرس ذهنی، رژیم غذایی سرشار از چربی و کربوهیدرات نیز ممکن است منجر به آکنه شود. بنابراین نیاز به توجه به بهداشت فردی و نظافت داخل و خارج بدن وجود دارد.

4. بوی بد دهان:

برخی از افراد حتی پس از مسواک زدن هر روز و هر شب نمی توانند از شر بوی بد دهان خلاص شوند. باکتری های موجود در دهان نشان می دهد که شما سموم زیادی در بدن خود دارید و کبد و روده شما برای دفع این سموم با مشکل مواجه هستند.

5. یبوست:

روده ها هر روز سموم و مواد زائد را از بدن ما خارج می کنند. اگر یبوست دارید، سموم جمع می‌شوند و دوباره جذب جریان خون می‌شوند و در نتیجه بدن را سمی‌تر می‌کنند. یبوست ممکن است منجر به بسیاری از بیماری ها مانند ناراحتی معده، سردرد و خستگی شود.

6- بی خوابی:

اگر بدن شما مملو از سموم باشد، تولید سطح کورتیزول از تعادل خارج می شود. کورتیزول هورمونی است که به بدن در مقابله با استرس کمک می کند. اگر این هورمون تعادل نداشته باشد، ممکن است در شب بسیار پرانرژی باشید و به سختی به خواب بروید. بنابراین خوابیدن به موقع و ۷ تا ۹ ساعت در روز بسیار مهم و ضروری است.

7. خارش پوست:

اگر اندام های بدن ما نتوانند تمام سموم را حذف کنند، پوست آنها را از طریق عرق خارج می کند. در واقع، منافذ پوست با سموم مسدود می شود و در نتیجه منجر به واکنش های آلرژیک مانند خارش می شود. محرک های خارجی، زندگی نامنظم، استرس و اختلالات غدد درون ریز این توانایی های پوست را کاهش داده و در نتیجه باعث خارش می شود.

8. درد عضلانی:

اگر از درد عضلانی رنج می برید و مثل قبل عمل نمی کند، ممکن است تجمع سموم باعث ایجاد درد در عضلات و مفاصل شما شده باشد.

9. افزایش وزن ناپایدار:

اگرچه هر روز ورزش می کنید، اما غذاهای کم کالری می خورید، اما همچنان وزنتان افزایش می یابد. این می تواند به دلیل تجمع سموم باشد. بسیاری از سموم چربی دوست هستند، بنابراین می توانند به عنوان چربی در بدن ذخیره شوند.

دلیل دیگر ممکن است مشکل هورمونی باشد. عملکرد هورمون های ما می تواند تا حد زیادی تحت تاثیر سموم خارج از بدن قرار گیرد. هر دوی این دلایل، ده دلیل برتر در بخش سلامت مرطوب هستند، که باعث می شوند هرگز به راحتی وزن کم نکنید.

روش های سم زدایی بدن:

1. هیدراته نگه داشتن بدن:

نوشیدن آب کافی یک راه طبیعی و پایدار برای سم زدایی بدن است. آب مواد شیمیایی موجود در بدن را فشرده و دفع می کند و همچنین می تواند هیدراته نگه دارد.

2. داشتن رژیم غذایی غنی از فیبر:

غذاهای غنی از فیبر به رفع یبوست کمک می کند و به این ترتیب سیستم گوارش شما بهتر کار می کند. فیبر همچنین به هضم غذا کمک می کند و بدن را سم زدایی می کند.

3- مدیریت استرس:

استرس ممکن است سطح سموم را افزایش داده و توانایی کبد در دفع سموم را کاهش دهد. توصیه می شود برای آرامش و تقویت سیستم ایمنی بدن خود، یوگا را امتحان کنید.

4. غذاهای ارگانیک بخورید:

انتخاب غذاهای ارگانیک باعث کاهش آفت کش هایی می شود که برای سود تجاری استفاده می شوند. سبزیجات سبز و بیشتر میوه ها می توانند فرآیند هضم و سم زدایی را تحریک کنند.

5. ورزش:

ورزش های مختلف مانند شنا یا حتی پیاده روی حداقل یک ساعت در روز می تواند گردش خون را سالم نگه دارد و به عنوان یک سم زدایی عالی عمل کند. به طور کلی، ورزش های منظم به بدن شما کمک می کند تا سالم و دور از سموم باشد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا