سلامت خانواده

اولین نمایشگاه تجهیزات پرستاری در تهران برگزار می شود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه و سمینار علمی با عنوان NURSING CAREX از 15 تا 18 آبان ماه 1403 همزمان با هفته پرستار در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

موافقت نامه برگزاری این رویداد و نمایشگاه در روز چهارشنبه 19 مرداد 1403 در محل سازمان نظام پرستاری منعقد شد.

احمد نجاتیان رئیس سازمان نظام پرستاری در حاشیه این تفاهم نامه یادداشت تفاهمگفت: این نمایشگاه اولین نمایشگاه تجهیزات مربوط به مراقبت های پرستاری در ایران و خاورمیانه خواهد بود و حرکتی مهم برای نشان دادن نقش اقتصادی پرستاران است.

وی افزود: شعار سال 2024 شورای بین المللی بین المللی پرستاران (ICN) در ژنو که ایران نیز در آن عضویت دارد، قدرت اقتصادی پرستاری است که بیانگر لزوم توجه به نقش اقتصادی پرستاری در جامعه است. برگزاری این نمایشگاه نیز نشان دهنده اهمیت نقش اقتصادی خدمات پرستاران و تجهیزاتی است که پرستاران برای ارائه خدمات به مردم از آن استفاده می کنند و مهم ترین دستاورد این نمایشگاه نشان دادن نقش پرستاران خواهد بود.

رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: این دیدگاه جدید که استفاده کنندگان اصلی بسیاری از تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها، پرستاران هستند؛ نگاهی بسیار متعالی است که رویکرد اصلی این نمایشگاه و رویداد علمی خواهد بود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر صنعت مراقبت در منزل اهمیت زیادی پیدا کرده است به ویژه از زمانی که موضوعی به نام مراقبت پرستاری در منزل در برنامه ششم توسعه گنجانده شد و در برنامه هفتم توسعه نیز با تاکید مجدد بر این موضوع. دولت موظف است خدمات پرستاری در منزل را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

نجاتیان اضافه کرد: در آینده نظام سلامت و با پیشرفت بیماری های موجود، مراقبت در منزل از نظر حجم بیماران و خدمات ارائه شده قابلیت رقابت با بیمارستان ها را خواهد داشت، لذا برگزاری چنین نمایشگاهی به ویژه با همکاری یک گروه حرفه ای و مجرب در برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای ملی و بین المللی بین المللی که مایه خرسندی است و قطعا این رویداد جدید در ایران نقش موثری در ارتقای جایگاه پرستاران و توسعه خدمات پرستاری در ایران خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام پرستاری ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده این نمایشگاه توسعه و تخصصی شود و به عنوان یک برند نمایشگاهی در کشور عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا