علمی و فناوری

اولین دستگاه ۶G دنیا رونمایی شد؛ ۲۰ برابر سریع‌تر از ۵G

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)یک کنسرسیوم ژاپنی نمونه اولیه یک دستگاه 6G را معرفی کرد. این دستگاه می تواند اطلاعات را با سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد و مسافتی بیش از 100 متر را پوشش دهد. این سرعت 20 برابر سریعتر از سرعت ارائه شده توسط 5G است.

نمونه اولیه 6G حاصل همکاری شرکت های مخابراتی پیشرو ژاپنی از جمله DOCOMO، NTT، NEC و فوجیتسو است.

نمونه اولیه دستگاه می تواند با استفاده از باند 100 گیگاهرتز در داخل خانه و باند 300 گیگاهرتز در فضای باز به سرعت 100 گیگاهرتز برسد.

سرعت های به دست آمده در این تست بسیار چشمگیر است اما عملیات انجام شده در حد یک تست بوده و خبری از شبکه تجاری نیست و نباید انتظار داشت که در یک نمونه تجاری به این سرعت با پایداری بالا دست یافت.

5G، استاندارد طلایی فعلی، حداکثر سرعت تئوری 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد. با این حال، سرعت های دنیای واقعی معمولاً بسیار کندتر هستند. به عنوان مثال، سرعت اینترنت 5G T-Mobile در ایالات متحده به 200 مگابیت در ثانیه می رسد.

شبکه 6G از باندهایی با فرکانس فراتر از 5G استفاده می کند. مطالعات نشان می دهد که عواملی مانند دیوارها و حتی باران می توانند به طور قابل توجهی سیگنال های 6G را مختل کنند.

شبکه های 6G می توانند دنیای کاملا جدیدی از امکانات را باز کنند. با افزایش سرعت، 6G می‌تواند ارتباطات هولوگرافیک بدون تاخیر و تجربه‌های واقعیت مجازی و ترکیبی را فعال کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا