اخبار سلامت

اورژانس برچه اساس بیماران را به بیمارستان منتقل می کند؟

اسماعیل فراهانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، درباره پروتکل انتقال بیمار با اورژانس 115 اظهار داشت: برای تماس هایی که نیاز به اعزام تیم فوریت های پزشکی، آمبولانس، موتور، اتوبوس و بالگرد بر اساس دلیل انجام ماموریت یا بالگرد دارد. تعداد و وضعیت بیمار حادثه یا محل بیمار اعزام می شود.

وی افزود: تیم اورژانس با رسیدن به محل حادثه اقدامات اولیه را با توجه به وضعیت بیمار یا مصدوم انجام می دهد.

فراهانی ادامه داد: انتخاب بیمارستان توسط تیم اورژانس برای انتقال بیمار بستگی به نیاز بیمار و شرایط وی دارد، بیمار بر اساس نوع بیمه، تخصص بیمارستان، آسیب دیدگی و وضعیت بالینی بیمار به بیمارستان منتقل می شود. و هماهنگی اورژانس جهت انتقال بیمار به بیمارستان بر اساس پروتکل انتقال بیمار انجام می شود.

معاون عملیات فنی و اورژانس استان تهران گفت: یکی از معیارهای انتخاب بیمارستان که آن را در اولویت نیروهای اورژانس قرار می دهد، نزدیکی جغرافیایی بیمارستان به محل حادثه یا منزل بیمار و رساندن بیمار به نزدیک ترین محل است. بیمارستان در اولویت است البته مناسب بودن بیمارستان نیز بسیار مهم است زیرا بیمارستان باید بتواند نیازهای بیمار را برطرف کند.

وی تصریح کرد: بیماران به دو دسته تقسیم می شوند. گروهی از بیماران بسیار بدحال هستند که باید در کمترین زمان ممکن به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شوند. در این نوع بیماران نوع بیمه و تخصص بیمارستان در اولویت دوم و نجات جان بیمار اولویت تیم اورژانس است. در این نوع بیماران انجام اقدامات اساسی از جمله لوله گذاری، برق گرفتگی و … برای حفظ جان بیمار در اولویت قرار دارد. در تهران فرآیند انتقال بیمار بر اساس طرح ارجاع است.

فراهانی ادامه داد: در صورتی که در مراحل انتقال وضعیت بیمار بدتر شود و قرار باشد بیمار به بیمارستان مربوطه منتقل شود، طرح تغییر کرده و بیمار به نزدیکترین بیمارستان منتقل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا