بهداشت و درمان

اهمیت نظارت بر سلامت زائران در بازگشت به کشور

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری جعفری سلامت (تابنا). سازگار وی گفت: سازمان اورژانس کشور به عنوان رئیس کمیته بهداشت و درمان وزارت بهداشت در ستاد مرکزی اربعین هر ساله جلسات متعددی برای بررسی نقاط ضعف گذشته و ارتقای خدمات برگزار می کند.

وی افزود: برنامه ریزی های لازم برای استقرار امکانات و تجهیزات در مرزها بر اساس تعداد زائرانی که از هر مرز عبور می کنند انجام شده است. به این ترتیب از ظرفیت های دانشگاه های علوم پزشکی هشت مرزی و سایر استان ها بهره مند شده ایم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به حضور گسترده نیروهای امدادی گفت: در استان های هشت گانه مرزی، دانشگاه های علوم پزشکی دارای 161 بیمارستان و 573 مرکز اورژانس هستند.

میادفر تصریح کرد: همچنین 271 دستگاه آمبولانس، 44 اتوبوس آمبولانس، 14 دستگاه موتورلنس به هشت مرز اربعین اعزام شده اند و 14 بالگرد و دو بال ثابت در حالت آماده باش هستند.

وی در ادامه بیان کرد: چهار آزمایشگاه سیار و یک سری خودروهای پشتیبانی شامل واحدهای رادیویی و تعمیرگاه سیار نیز برای مدیریت عملیات مرزی اعزام شده اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین به چالش های امسال نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر گرمازدگی با تهدید جدی تب دنگی نیز مواجه بودیم. به همین دلیل تیم های بهداشتی و درمانی و بیماری های واگیر برای نظارت دقیق تر در مرزها مستقر شده اند.

وی همچنین از اقدامات پیشگیرانه برای کنترل ورود زائران پاکستانی خبر داد و افزود: قبل از اربعین دو جلسه با وزارت امور خارجه و کنسولگری ایران در پاکستان برگزار شد و اعلام کردیم شرط ورود زائران پاکستانی این است که اگر هر گونه بیماری در پایش های اولیه برای جلوگیری از ورود آنها به کشور مشاهده می شود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در پایان به اهمیت نظارت بر سلامت زائران در هنگام بازگشت به کشور اشاره کرد و گفت: روند بازگشت زائران به کشور برای ما بسیار جدی‌تر است، بنابراین اگر وجود داشته باشد. بیماری مشاهده می شود، اطلاعات زائران توسط همکاران بهداشت در سامانه ثبت می شود. و پیگیری درمان آنها از طریق مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت آنها انجام خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا