سلامت خانواده

اهمیت تولید غذاهای فوق العاده مفید/ ویتامین های جبرانی با غذاهای غنی شده – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

عبدالعظیم برفوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نقش مهم سازمان غذا و دارو در توسعه و نظارت بر تولید غذاهای فوق مفید و غنی، بر اهمیت افزایش کیفیت تغذیه جامعه و پیشگیری از بیماری ها تاکید کرد.

وی گفت: سازمان غذا و دارو نقش اساسی در نظارت، تدوین ضوابط و تصویب فرمولاسیون تولید غذاهای مفید و غنی دارد. این اقدامات با هدف ارتقای سلامت عمومی و تامین نیازهای تغذیه ای مردم انجام می شود.

برف وی افزود: غذاهای سالم علاوه بر تامین نیازهای اولیه بدن، حاوی ترکیباتی مانند فیبر، آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب امگا 3 و پروبیوتیک هستند که به بهبود سلامت و کاهش خطر ابتلا به بیماری ها کمک می کنند. به عنوان مثال، فیبر موجود در حبوبات و غلات کامل به بهبود عملکرد روده و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. همچنین اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های چرب و گردو با سلامت قلب و مغز مرتبط هستند و پروبیوتیک ها نیز در بهبود سلامت روده نقش موثری دارند.

وی در خصوص غذاهای غنی شده گفت: این محصولات با افزودن ویتامین ها و مواد معدنی برای جبران کمبودهای تغذیه ای جامعه تولید می شود. به عنوان مثال، نان های غنی شده ممکن است با آهن، اسید فولیک یا ویتامین D غنی شوند و شیرهای غنی شده معمولا حاوی ویتامین D هستند.

برف وی با اشاره به چالش های مصرف مواد غذایی غنی شده و فوق مفید تصریح کرد: اگرچه مصرف این نوع محصولات می تواند به پیشگیری از بیماری ها و بهبود تغذیه کمک کند، اما حساسیت برخی افراد به ترکیبات موجود در آنها و مصرف بی رویه مواد مغذی می تواند باعث شود عوارض . از این رو سازمان غذا و دارو ضمن نظارت دقیق بر محصولات و آموزش مصرف کنندگان، بر لزوم حفظ تنوع در رژیم غذایی تاکید دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا