سلامت خانواده

اهمیت تغذیه سالم در افزایش باروری زنان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مصرف مواد غذایی ناسالم مانند کربوهیدرات های ساده و چربی های اشباع شده، حذف وعده های غذایی و گرسنگی طولانی مدت می تواند منجر به عدم تعادل هورمونی، افزایش وزن ناخواسته و کاهش کیفیت تخم مرغ شود.

از سوی دیگر، رژیم های غذایی متعادل که حاوی مقادیر کافی پروتئین گیاهی، سبزیجات، غلات کامل و چربی های سالم هستند می توانند به بهبود باروری کمک کنند. توجه به تغذیه مناسب و پایدار یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند شانس باروری را افزایش دهد.

لادن متخصص تغذیه در زمینه ناباروری به اهمیت تغذیه سالم و متعادل برای افزایش باروری زنان اشاره کرد.

وی با تاکید بر اثرات منفی برخی عادات غذایی گفت: گرسنگی طولانی مدت، نخوردن صبحانه، مصرف زیاد کربوهیدرات های ساده بعد از عصر و استفاده از مواد غذایی مملو از قند و چربی های مضر از جمله عواملی است که می تواند باروری را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. منفی بگذارید.

وی افزود: مصرف کم سبزیجات، استفاده از روغن جامد، غذاهای سرخ کردنی و مصرف نکردن منابع پروتئینی غیر حیوانی مانند حبوبات از دیگر مواردی است که بر باروری زنان تاثیر منفی می گذارد. اما اثرات منفی منابع قندی ساده و چربی های ناسالم همراه با گرسنگی طولانی مدت بسیار مهمتر است.

وی در ادامه به باورهای غلط درباره تعیین جنسیت از طریق تغذیه اشاره کرد و تاکید کرد: هیچ مدرک علمی محکمی برای این ادعاها وجود ندارد.

وحی بیان کرد: حذف برخی مواد غذایی به امید افزایش شانس داشتن جنین پسر نه تنها بی تاثیر است، بلکه می تواند به سلامت مادر آسیب برساند.

وی همچنین درباره داروهای کاهش وزن هشدار داد و خاطرنشان کرد: مصرف این داروها ممکن است منجر به کاهش مواد مغذی ضروری بدن شود و در عوض اصلاح الگوهای رفتاری و تغذیه ای برای کاهش وزن و افزایش شانس باروری مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان توصیه کرد: برای داشتن بارداری سالم و موفق، تعادل در مصرف مواد غذایی و پرهیز از رژیم های غذایی مضر رعایت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا