سلامت خانواده

اهمیت تشخیص زودهنگام مشکلات شنوایی در کودکان / لزوم تامین منابع برای خرید دستگاه شنوایی سنجی

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، کوروش اعتماد با تاکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام مشکلات شنوایی در کودکان اظهار کرد: برنامه غربالگری سلامت شنوایی نوزادان دارای چند مرحله است و پس از تشخیص اولیه، درمان بیمار انجام می شود. در مراحل مختلف

وی افزود: در طرح غربالگری سلامت شنوایی نوزادان، خدمات پزشکی از مرحله اول تا پایان باید در دسترس و رایگان باشد. بخشی از این چرخه مانند کاشت پروتز حلزون انجام شده است، اما اولین قدم (تشخیص مشکلات شنوایی در کودکان) هنوز هزینه دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به کمبود تجهیزات شنوایی سنجی (سنجش کمی و کیفی سیستم شنوایی) گفت: امیدواریم منابع مورد نیاز در این زمینه تامین شود. از طرفی می توانیم از مراکزی که دستگاه های متعددی دارند به مناطق محروم و کمتر برخوردار دستگاه ها را بفرستیم.

اعتماد تاکید کرد: آموزش و فرهنگ سازی از جمله اقداماتی است که در راستای ارتقای پوشش سلامت شنوایی نوزادان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تاکید وزیر بهداشت مبنی بر اینکه کلیه آزمایشات تشخیصی برای کودکان زیر هفت سال انجام شود، از شورای عالی بیمه درخواست کرد که اولین گام غربالگری سلامت شنوایی نوزادان تحت پوشش بیمه قرار گیرد تا هزینه ها کاهش یابد. آزاد، وی گفت: بر این اساس بر اساس این اطلاعیه باید تلاش شود تا غربالگری شنوایی نوزادان هزینه ای بر خانواده ها تحمیل نکند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برنامه بعدی معاونت سلامت شنوایی وزارت بهداشت غربالگری و تشخیص مشکلات شنوایی در سنین بالاتر و گروه های مختلف شغلی و همچنین سالمندان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا