اخبار سلامت

“اهدای خون” در روزهای سرد سال را فراموش نکنید

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، هادی نوری به عدم نگهداری طولانی مدت خون و فرآورده های اهدایی اشاره کرد و اظهار داشت: عمر گلبول های قرمز در کیسه های خون 35 روز است در حالی که یک فرآورده حیات بخش دیگر مانند پلاکت ها را فقط می توان به مدت 3 روز ذخیره کرد. مراکز انتقال خون

وی ضمن دعوت از هموطنان به اهدای مستمر خون به ویژه در روزهای سرد آینده گفت: اهدای مستمر خون بخشی از فرهنگ شهروندی شده و قرار گرفتن آن در تقویم زندگی روزمره مردم تنها راه حفظ میزان ذخایر خونی است. مورد نیاز هر کشور است.” البته خوشبختانه نیمی از اهداکنندگان ما مستمر هستند و اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار داده اند.

وی تاکید کرد: بر اساس استانداردها و دستورالعمل های سازمان انتقال خون، زمانی که خون مورد نیاز و ذخیره خون کشور یعنی میزان خون مورد انتظار برای مصرف عادی در مراکز درمانی کمتر از 4 روز باشد، وضعیت بحرانی است. اگر 4 تا 6 روز باشد، وضعیت در محدوده است. ریسک محسوب می شود.

رئیس جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ادامه داد: زمانی که سازمان بتواند ظرف 6 تا 8 روز به درخواست بیمارستان ها و مراکز درمانی پاسخ دهد، شرایط قابل قبول تلقی می شود و برای حفظ و بهبود این وضعیت، مشارکت تدریجی و مستمر داوطلبان اهدای خون ضروری است. .

نوری با بیان اینکه تنش های دمایی در فصل زمستان، بیماری ها و حوادث فصلی بر میزان اهدای خون، مصرف خون و ذخایر خون در مراکز اهدایی تاثیر دارد، اظهار کرد: در روزهای پرباران فصول سرد سال که روزها کوتاه است، کاهش در تعداد داوطلبان اهدا وجود دارد. به مراکز اهدای خون خون می فرستیم که سازمان انتقال خون در نظر دارد با فراخوان ها و دعوت به اهدای خون و کشت مستمر برای تکمیل این ذخایر از کاهش ذخایر جلوگیری کند.

وی یادآور شد: زمانی که میزان خون ذخیره شده در هر استان بیش از 8 روز باشد، می توان مازاد خون مورد نیاز بیمارستان های هر استان را به نقاطی از کشور ارسال کرد که بیماران یا مصرف بیشتری در تامین خون کشور دارند. شبکه.

به گزارش تسنیم، در حال حاضر میزان ذخایر خون در اکثر استان های کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد. وضعیت ذخایر خون در هر استان در تصویر زیر قابل مشاهده است:

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا