اخبار سلامت

اهداکنندگان خون واکسن هپاتیت دریافت می کنند

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سید محمدرضا قاسمی رئیس دفتر جذب و حفظ اهداکنندگان با اشاره به آغاز واکسیناسیون اهداکنندگان خون در برابر هپاتیت B اظهار داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون اهداکنندگان قبل از سال 1368 با هدف ریشه کنی هپاتیت B در کشور واکسینه می شوند.

وی افزود: بر اساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت، دولت ها و مردم باید در پیشگیری، تشخیص و درمان هپاتیت ویروسی کوشا باشند تا در سال 2030 خطر ابتلا به هپاتیت به صفر برسد.

رئیس دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: در این طرح متولدین قبل از سال 68 که سابقه اهدای خون داشته و تاکنون واکسنی دریافت نکرده اند، می توانند برای دریافت خون به مراکز اهدای خون مراجعه کنند. معرفی نامه و مراجعه به مراکز واکسیناسیون مربوطه. انجام دهید

به گفته وی، این طرح برای اولین بار بین سال های 1396 تا 1397 اجرا شد و بر اساس اعلام مرکز مدیریت بیماری های واگیر، 201 هزار و 474 مرد و 47 هزار و 785 زن در این طرح واکسینه شدند. واکسن هپاتیت باید طبق برنامه اعلام شده سه نوبت به فرد تزریق شود و پس از دریافت نوبت سوم واکسن، مصونیت در برابر این بیماری ایجاد می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا