علمی و فناوری

انگلیس با امواج الکترومغناطیس پهپادها را نابود می‌کند

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)هر شلیک این تفنگ 13 سنت قیمت دارد که بسیار ارزانتر از موشک های چند میلیون دلاری است که قرار است جایگزین شود.

سلاح هدایت شده انرژی یا DEW به سیستمی اطلاق می شود که بدون استفاده از پرتابه برای اعمال اثر مورد نظر، انرژی را به سمت هدف پرتاب می کند.

به طور دقیق تر، سلاح انرژی هدایت شده با فرکانس رادیویی (RFDEW) بخشی از سیاست دولت بریتانیا برای پاسخ به وضعیت متغیر ژئوپلیتیک است که باعث شده بودجه دفاعی این کشور تا سال 2030 به 2.5 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور برسد. این تغییر سیاست شامل استقرار سریع لیزرها و سایر سلاح های انرژی هدایت شده.

با این حال، RFDEW یک سلاح انرژی مستقل است که می تواند توسط یک فرد فعال شود و می تواند چندین تهدید را در برد یک کیلومتری شناسایی و ردیابی کند. این سلاح را می توان روی هر چیزی از کشتی جنگی گرفته تا کامیون باری نصب کرد. هدف اصلی از ساخت این سلاح، پهپادها یا هواپیماهای برقی است تا آنها را با انتشار اشعه های الکترومغناطیسی منفجر کنند.

RFDEW به عنوان بخشی از پروژه Ealing توسعه داده شد و قرار است در سپتامبر آزمایش شود. از نتایج این تست برای ارزیابی سیستم برای تعیین ارتقاءهای احتمالی استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا