سلامت خانواده

انجمن قلب آمریکا در مورد مصرف یک مکمل محبوب و توصیه شده برای زنان هشدار می دهد

اکثر مردم با بهترین چیزهایی که برای داشتن قلب سالم باید بخورند آشنا هستند: سبزیجات، لبنیات کم چرب و پروتئین های بدون چربی مانند ماهی. برخی از ماهی ها مانند سالمون دارای مزایای اسیدهای چرب امگا 3 هستند که چربی های سالمی هستند که کلسترول خون را در بدن کاهش می دهند.

مطالعات فواید روغن ماهی را ثابت کرده اند، اما برخی مطالعات نشان می دهد که مکمل های مصنوعی ساخته شده از این مکمل ها ممکن است برای قلب مفید نباشند. در آخرین نمونه از این مطالعات که در ژورنال BMJ منتشر شده است، محققان گزارش می دهند که افراد بدون سابقه مشکلات قلبی که به طور منظم مکمل های روغن ماهی مصرف می کنند، در واقع خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش می دهند.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از تایم، مطالعات قبلی نشان داده است که مصرف منظم مکمل روغن ماهی با 15 درصد از مشکلات قلبی مرتبط است.

دکتر آلیس لیختنشتاین، مدیر و دانشمند ارشد در آزمایشگاه تغذیه قلب و عروق در دانشگاه تافتس و یک داوطلب متخصص انجمن قلب آمریکا، می‌گوید که خطر فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط با مکمل‌های روغن ماهی – به ویژه در دوزهای بالا – جدید نیست. و خطر ذکر شده در مطالعه فعلی می تواند منعکس کننده این واقعیت باشد که برخی از افراد دوزهای بالاتری مصرف می کردند زیرا محققان فقط از مردم خواستند که مصرف مکمل را گزارش کنند و نمی توانستند مصرف یا دوز واقعی آنها را تأیید کنند.

در مطالعات بالینی، مشخص شده است که مکمل های روغن ماهی با 28 درصد کاهش خطر حملات قلبی و 17 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط هستند.

دکتر جوآن منسون، رئیس بخش پزشکی پیشگیرانه در دانشکده پزشکی هاروارد و پزشک بیمارستان بریگهام، می‌گوید که این نتایج احتمالاً بیشتر نشان‌دهنده تأثیر روغن ماهی بر قلب است.

به گفته مانسون، دوزهای 1 گرم در روز و کمتر با افزایش قابل توجهی در فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط نیست. اما دوزهای بیش از 1 گرم در روز خطر فیبریلاسیون دهلیزی را نزدیک به 50 درصد افزایش می دهد.

دلیل خطر را می توان به اثرات فیزیولوژیکی روغن ماهی مرتبط دانست. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی می توانند بر ریتم الکتریکی قلب، به ویژه بر سرعت حفره های فوقانی یا دهلیزها تأثیر بگذارند.

به دلیل این خطر است که انجمن قلب آمریکا مکمل های روغن ماهی را برای جلوگیری از بیماری قلبی توصیه نمی کند.

لیختنشتاین می گوید: خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی افزایش می یابد. او می گوید در عوض، افرادی که علاقه مند به محافظت از خود در برابر مشکلات قلبی هستند باید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند که شامل خوردن ماهی یک تا دو بار در هفته، ورزش منظم، به حداقل رساندن استرس و خواب کافی باشد. .

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا