اخبار سلامت

انجام 2000 عمل جراحی با گاماپروب های ایران ساخت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، یک شرکت دانش بنیان با هدف جلوگیری از خروج سرمایه های ملی و دستیابی به فناوری های نوین و پیشرفته در راستای رفع نیازهای مردم کشور، افزایش سلامت و کیفیت زندگی بیماران، شروع به طراحی یک سیستم کمک جراحی برای تشخیص نقاط با جذب بالای رادیونوکلئید در بدن یا بافت کرد.

شرکت توسعه صنایع تصویربرداری رادیوگرافی پرشیا در سال 1389 در تهران تاسیس شد. هدف این شرکت تولید تجهیزات پزشکی تشخیصی، درمانی و تحقیقاتی و ارائه آن به بیمارستان ها، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و سایر سازمان های مرتبط در سراسر ایران است تا با تکیه بر توانمندی علمی متخصصان ایرانی در این زمینه به سمت عدم وابستگی به سایر کشورها حرکت کند. بر خلاقیت، توان علمی و مهارت های فنی کارشناسان داخلی و با بهره گیری از نیروهای جوان علمی، پرتلاش و مسئولیت پذیر در زمینه طراحی، تولید، نصب، راه اندازی و تعمیر دستگاه های تصویربرداری پزشکی فعال هستند.

سیستم تصویربرداری تمام بدن (inSIGHT)، سیستم تصویربرداری جنبه قلبی (ProSPECT II)، سیستم تصویربرداری جنبه قلبی (ProSPECT)، سیستم تصویربرداری حیوانات خانگی (Xtrim)، سیستم تصویربرداری جنبه حیوانی (HiReSPECT)، سیستم تصویربرداری جنبه حیوانی (HiReSPECT II) قلم گاما (GammaPen)، دوربین گاما دستی برای استفاده در اتاق عمل (SURGEOSIGHT)، پروب گاما (SURGEOGUIDE II) و تست تنفس اوره (HeliGuide) از جمله محصولات تولید شده توسط کارشناسان این شرکت دانش بنیان است.

محمدرضا آی، مدیرعامل شرکت رادیولوژی پرتوناگر، سیستم گاما پروب GammaPen را یک سیستم کمکی جراحی دانست که برای تشخیص نقاط با جذب رادیونوکلئید بالا در بدن یا بافت استفاده می شود و اظهار داشت: کاربرد سیستم GammaPen در تشخیص و تعیین است. محل رادیوداروهایی که قبلاً به بدن تزریق شده و در بدن توزیع شده است. رادیونوکلئیدهای رایج مورد استفاده عبارتند از Tc-99m، I-131 و F-18. پروب گاما را می توان در جراحی باز، لاپاراسکوپی و آندوسکوپی و همچنین امکان کاربرد خارجی استفاده کرد. از بدن) وجود دارد.

وی ادامه داد: کاوشگر گاما در تمامی مواردی که تشخیص نقاط کوچک با توزیع فعالیت، حساسیت و وضوح بالا مورد نظر است قابل استفاده است.

Ay ضمن اشاره به استفاده از کریستال CsI(Tl) در سیستم تشخیص پروب گفت: این کریستال یکنواختی پاسخ پروب و پارامترهای آن را تضمین می کند. شکل و هندسه به کار رفته در این دستگاه به گونه ای انتخاب شده است که جذاب و زیبا و در عین حال سبک وزن باشد.

آی افزود: رادیودارو از زمان تزریق تا عمل به صورت تجمع انتخابی در غدد لنفاوی به عنوان مثال در پستان (در جراحی مربوط به سرطان سینه) که در ناحیه زیر بغل است، توزیع می شود.

به گفته وی، این توزیع به گونه ای است که در غده (یا غدد) سرطانی شده، بسیار بیشتر از سایر غدد لنفاوی است. تحقیقات قبلی ثابت کرده است که در بیش از 90 درصد موارد، تنها اولین غدد لنفاوی پس از درگیر شدن بافت باید برداشته شود و هیچ غدد لنفاوی دیگری نیاز به برداشتن ندارد. قبل از این روش، جراح تمام غدد لنفاوی ناحیه زیر بغل را برداشت که می‌تواند عوارض بسیار شدیدی برای بیمار داشته باشد. راه تشخیص غدد لنفاوی پیش منفرد از سایر گره ها با کمک پروب گاما است.

آی با اشاره به استفاده از این محصول دانش بنیان در بیش از 113 بیمارستان ایران، خاطرنشان کرد: از نظر کمی و کیفی محصول کاملا قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی است و بیش از دو هزار عمل جراحی با پروب گاما انجام شده است. به تاریخ.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که تجمع رادیوداروها در آن بیشتر است، با نزدیک کردن سر پروب (که آشکارساز پرتو گاما است) صدای بوق بلندتر و شمارش بیشتر می شود. بر روی صفحه نمایش به جراح اعلام می شود و جراح با توجه به آموزش و تجربه خود غده پره کوریون را خارج می کند. پس از آن برای اطمینان، سایر غدد نیز با پروب بررسی می شوند و هر غده ای که فعالیت آن بیش از 10 درصد فعالیت محل تزریق باشد (این اصول جزو تخصص جراح است) نیز حذف می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا