سلامت خانواده

انجام دو عمل بین المللی در سازمان انتقال خون ایران – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو ، عبدالله سالک مقدم صبح شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: در طول ۵۰ سال گذشته همواره از بهترین روش ها در تهیه خون و فرآورده های خونی استفاده کرده است. م تا بیماران نگران نباشند.

وی افزود: سازمان انتقال خون ایران در دو سه سال اخیر در زمینه ارتقای ایمنی و سلامت خون های اهدایی که روش غربالگری است، پیشرفت چشمگیری داشته است.

سالک مقدم در این زمینه توضیح داد: استفاده از آخرین فناوری روز دنیا تحت عنوان روش NET یا آزمایش مولکولی در دستور کار سازمان انتقال خون ایران قرار دارد. به طوری که این روش را از ژانویه 1402 آغاز کرد م.

وی افزود: آزمایش مولکولی به ما کمک می کند دوره پنجره را کاهش دهیم تا از سلامت خون اهدایی اطمینان حاصل کنیم و در نتیجه باعث افزایش ذخایر خون و فرآورده های خونی می شود.

سالک مقدم تاکید کرد: با روش تست مولکولی ایمنی خون اهدایی افزایش می یابد و امکان استفاده از پلاسمای اهدایی برای تولید دارو افزایش می یابد.

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون ایران در ادامه به استفاده از روش NGS اشاره کرد و گفت: این روش در دنیا برای بیمارانی که نیاز به پیوند اعضا دارند نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: بر اساس این روش ترتیب جستجو کنید این برای ژنوم اهداکنندگانی که داوطلب اهدای سلول های بنیادی هستند انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا