اخبار سلامت

انتقال زن باردار افغانستانی توسط بالگرد اورژانس تهران

محمداسماعیل توکلی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، با بیان اینکه اورژانس هوایی تهران در 2 اسفند ماه دو سورتی پرواز داشت، اظهار داشت: حوالی ساعت 15:45 روز سوم اسفندماه در پی اعلام نیاز سوپروایزر بیمارستان پاکدشت به نجات جان یک مادر باردار بالگرد اورژانس هوایی تهران، شهروند افغانستانی برخاست.

وی ادامه داد: این مادر دارای علائم مسمومیت بارداری و مشکلات مغزی بود که به سرعت در ساعت 16:05 به بالگرد منتقل شد و پس از انجام کلیه اقدامات حمایتی تخصصی لازم در طول مسیر، بیمار در ساعت 16 به همکاران آمبولانس شهرستان منتقل شد. : 15. او را به بیمارستان امام حسین (ع) رساندند.

به گفته توکلی، علیرغم اینکه بیمار تبعه کشورهای خارجی بوده، تفاوتی در نوع خدمات اورژانسی بین ملیت ها وجود ندارد.

رئیس سازمان اورژانس استان تهران همچنین از انجام ماموریت هوایی دیگری در روز گذشته در استان تهران خبر داد و افزود: ساعت 16:55 دیروز (3 اسفند) در پی اعلام نیاز به آمبولانس شهری از پایگاه چهاردانگه برای انتقال سریع. یک کاگر 22 ساله که هنگام کار با دستگاه برش در کارگاهی دست چپ خود را از مچ قطع کرده بود و دستش داخل دستگاه بود، بلافاصله پس از انجام هماهنگی های لازم، بالگرد اورژانس هوایی در ساعت 16:58 و پس از 8 دقیقه در ساعت 17 به پرواز درآمد. :00: 06 در محل اورژانس فرود آمد.

اورژانس، وزارت بهداشت، بهداشت، درمان، حوادث،

وی ادامه داد: کارشناسان اورژانس هوایی بر بالین مصدومان حاضر شدند و پس از بررسی وضعیت مصدومان، اقدامات حمایتی لازم در حین انتقال به داخل بالگرد توسط کارشناسان اورژانس تهران انجام شد و در نهایت مصدوم به امام زمان منتقل شد. بیمارستان خمینی با علائم حیاتی پایدار در ساعت 17:17 (ره) تحویل داده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا