اخبار سلامت

انتقاد وزیر بهداشت از افزایش ظرفیت پزشکی بدون تأمین زیرساخت

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرقندی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در دانشگاه تهران اظهار داشت: 245 هزار دانشجو در دانشگاه های وزارت بهداشت 57 درصد مشغول به تحصیل هستند. از این تعداد زن و 43 درصد مرد هستند، اما در چهار سال گذشته نزدیک به 100 درصد افزایش ظرفیت در دانشگاه ها داشتیم و این بدون تجهیز و ارتقاء ساختارها و زیرساخت ها و تامین اساتید مورد نیاز برای پیشرفت علم اتفاق افتاد.

وی افزود: کیفیت آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی با جان مردم سروکار دارد و اگر نتوانیم زیرساخت ها را در تعادل با ظرفیت ها تنظیم کنیم جان مردم آسیب می بیند.

وی ادامه داد: انتظار می رود در بحث عدالت آموزشی برای ورود به دانشگاه بازنگری صورت گیرد، اگر عدالت آموزشی را در ورود به دانشگاه تامین نکنیم دانشجویان پرتلاش خود را از دست خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت: برای ماندن در مرزهای علمی باید دیپلماسی علمی خود را فعال کنیم، نسبت به گذشته در سطح تحقیقات و روابط بین الملل افت و قهقرایی احساس می کنیم و اگر نتوانیم همایش های علمی را برگزار کنیم. دانشگاه های معتبر دنیا بعد از مدتی زجر می کشیم عقب می افتیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در دانشگاه باید به سمت جامعه محوری و رفع نیازهای مردم حرکت کنیم و اهداف دانشگاه های ما آبادانی کشور و رفع نیازهای مردم باشد.

ظفرکندی با بیان اینکه سهولت در گذراندن مراحل آموزشی و ورود فوری به عرصه کار وظیفه ما در وزارت بهداشت است، افزود: محیط علمی ما برای رشد علمی پایدار باید امن باشد. اگر به دنبال آینده ای آباد و آزاد برای ایران و ایرانی هستیم، تکریم اساتید و دانشجویان موتور محرکه و کلید و راه حل آن دانشگاه هاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا