بهداشت و درمان

انتقاد وزارت بهداشت از برخی فیلم‌های شبکه نمایش خانگی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، حسین فرشیدی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت در نامه ای به سعید مقیسه، معاون سیما و رئیس سازمان صدا و سیما. تنظیم صدا و تصویر فراگیر در فضای مجازی، ملاحظات سلامت روانی- اجتماعی برای تولیدات شبکه نمایش را خواستار شد. داخلی شد.

در این نامه آمده است: توجه به سلامت روانی اجتماعی عموم مردم در کنار لزوم مراقبت از سلامت جسمانی آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. E و نیاز به بررسی، حذف یا به حداقل رساندن خطرات تهدید کننده سلامت عمومی در ابعاد جسمی و روانی در اولویت است. بیشترین وظایف وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری است. از این رو نقش بی جایگزین رسانه های تصویری و به ویژه شبکه تلویزیونی خانگی بر اساس شواهد علمی تأثیر غیرقابل انکاری بر سلامت روانی – اجتماعی دارند.

وی در بخشی دیگر از این نامه عدم توجه به محتوا را عاملی جبران ناپذیر در ایجاد آسیب های روانی و اجتماعی دانست و در ادامه تاکید کرد: شبکه تلویزیونی خانگی با هدف افزایش فضای سرگرمی در قالب فرهنگ سازی و هنر، بخش مهمی از فضای سینمای کشور است. و تبلیغات و نوآوری گسترده در موضوع سریال های نمایشی باعث استقبال چشمگیر جامعه از شبکه نمایش خانگی شده است. پیش از این به سازمان صدا و سیما درباره جنبه های خطرناک سریال پرمخاطب «هفت سر اژدها» در سلامت روانی-اجتماعی اعلام شده بود.

فرشیدی در ادامه خواستار رعایت ملاحظات سلامت روانی – اجتماعی برای تولیدات شبکه تلویزیونی خانگی شد و تاکید کرد: انتظار می رود حذف صحنه های مورد بحث و جلوگیری از پخش این گونه سریال ها در دستور کار جدی آن سازمان قرار گیرد و نتایج اقدامات موثر به وزارت بهداشت منعکس خواهد شد. .

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در بخش پایانی این نامه به عادی سازی خودآزاری، توسعه مصرف الکل از طریق نمایش دستگاه های مصرف الکل، نمایش مصرف مکرر سیگار و دخانیات و … اشاره کرد. نمایش پرخاشگری فیزیکی و عاطفی، از جمله آسیب احتمالی تولیدات شبکه تلویزیونی خانگی برای مخاطب. ، بیان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا