سلامت خانواده

انتقاد از پزشکان توصیه کننده شیرخشک – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مرندی افزود: تامین سلامت جامعه و افراد در بزرگسالی ریشه در سلامت دوران کودکی و حتی در رحم مادر دارد به ویژه زمانی که به سلامت معنوی توجه کنیم. وقتی سلامت معنوی مهم است در انتخاب همسر به آن توجه می کنید تا نه اختلاف جدی بین زوجین ایجاد شود و نه اختلاف و تنش و تاثیر منفی بر جنین و فرزند نداشته باشد.

رئیس انجمن علمی ترویج تغذیه با شیر مادر در ایران ادامه داد: علاوه بر مراقبت های بارداری از سوی مادر، خانواده ها به ویژه همسر باید به روابط صحیح و عاطفی توجه ویژه داشته باشند. شیردهی به دلایل زیادی از جمله کاهش مرگ و میر و کاهش مرگ و میر باید از همان لحظات اولیه تولد و در همان ساعت اول انجام شود. میر (کاهش حدود 23 درصد)، پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و همچنین خفیف بودن بیماری برای نوزادان نسبت به سایر نوزادان.

وی شیر مادر را نه تنها یک غذای کامل بلکه نقش محافظتی برای نوزادان دانست و گفت: شیر مادر حاوی بهترین مواد مغذی برای نوزادان قابل هضم و جذب است. بیشترین تغذیه برای نوزادان است. شیر مادر همچنین دارای انواع مختلفی از مواد ایمنی و حتی سلول های زنده برای دفاع در برابر عفونت های احتمالی است که به نوزاد داده می شود.

مرندی تصریح کرد: شیر مادر می تواند نقش مهمی در پیشگیری از عفونت های گوارشی، ادراری، تنفسی و بسیاری از بیماری ها مانند مننژیت، انگل ها مانند ژیاردیا و ویروس ها به گونه ای باشد که آغوز شیر مادر از ورود انگل ها، میکروب ها و ویروس ها جلوگیری می کند دیوار از روده ها و داخل بدن جلوگیری می کند.

وی تغذیه انحصاری با شیر مادر تا پایان 6 ماهگی را مناسب ترین تغذیه برای نوزادان دانست و گفت: تغذیه با شیر مادر هم برای نوزاد و هم برای مادر جنبه برقراری ارتباط عاطفی و بهبود وضعیت روحی نوزاد را دارد. ، و افرادی که مادر شیر تغذیه شده است هستند در آینده و بزرگسالی وضعیت روحی و تعادل بهتری دارند و کمتر دچار آلرژی و بیماری های روانی می شوند.

وزیر اسبق بهداشت تاکید کرد: بهتر است شیر ​​انحصاری به نوزاد داده شود و حتی یک قطره از شیر مصنوعی برای تغذیه نوزاد استفاده نشود زیرا پروتئین شیر گاو مشکلات زیادی را ایجاد می کند. آسم و باعث ایجاد یا تشدید اگزما برای نوزاد می شود. استفاده از شیر مادر به طور انحصاری برای تغذیه نوزاد تا پایان 6 ماهگی و با وجود تغذیه با آن توصیه می شود مادر شیر و ویتامین A و D، شیرخوار حتی نیازی به آب ندارد.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه تولید آغوز مادر شیر در روزهای اول زایمان کم است، فرمود: کم بودن آغوز مادر شیر ممکن است باعث نگرانی برخی از خانواده ها شود که بدانند خداوند مقداری آب اضافی در بدن او ذخیره کرده است، گلیکوژن بیشتری در کبد و ماهیچه ها و همچنین چربی قهوه ای ذخیره کرده است.

مرندی یادآور شد: در روزهای اول حجم زایمان امکان پذیر است آغوز شیر مادر حتی به اندازه یک قاشق غذاخوری کوچک است، اما سرشار از مواد مغذی، دفاعی و نیازهای کودک است و از طرفی آب اضافی، گلیکوژن و چربی قهوه ای، نیاز کودک را کمتر می کند. آغوز، حل می کند برخی از همکاران ما در جامعه پزشکی حتی از مادر می شنوند که حجم شیر کافی نیست، بلافاصله استفاده از شیرخشک را توصیه می کنند که بزرگترین ضربه به سلامت نوزاد است.

وی بر انحصار طلبی تاکید کرد مادر شیر وی در 6 ماهه اول برای نوزاد خاطرنشان کرد: هر چه مدت شیردهی طولانی تر و ماه های بیشتری انجام شود، تاثیر آن بر سلامت نوزادان بیشتر است. اگر فقط یک نوزاد هستید چند ماه از جانب مادر شیر تغذیه آهسته ممکن است منجر به عفونت های مختلف، آلرژی ها و مشکلات در رشد و نمو شود. در دنیا تاکید بر تغذیه انحصاری با شیر مادر در 6 ماه اول زندگی نوزاد همراه با غذای کمکی است.

رئیس انجمن علمی ترویج تغذیه با شیر مادر در ایران خاطرنشان کرد: در اسلام و دنیا بر اساس بررسی ها و مطالعات انجام شده، شیردهی تا دو سالگی توصیه شده است. مادر شیر این در حالی است که برخی از همکاران ما در جامعه پزشکی دانش محدودی در زمینه پیشگیری از بیماری، ارتقای موضوعاتی مانند شیردهی، ارتقای سلامت، عدالت در سلامت، همکاری های بین بخشی و توانمندی های شبکه بهداشت و درمان دارند.

مرندی با اشاره به اهمیت توجه ویژه جامعه و نظام سلامت به 1000 روز اول زندگی نوزاد گفت: 1000 روز اول زندگی نوزاد و اهمیت تغذیه مادر شیر و تکامل و رشد در این دوران بسیار مهم است. وقتی جنین داخل رحم متولد می شود، تمام سلول های مغز و عصبی مورد نیاز را دارد و بعد از تولد این سلول ها ساخته نمی شوند، بلکه صدها میلیارد سلول عصبی ساخته می شوند که هر کدام دارای 15000 توالی هستند که باید به هر کدام متصل شوند. دیگر و ایجاد سیناپس. بودن این سیناپس ها راه شکل گیری شخصیت و افزایش هوش و تمام جنبه های زندگی مغز، تکامل و هوش هر فرد است.

وی افزود: باید قبل و در دوران بارداری به والدین نحوه برخورد با یکدیگر آموزش داده شود و بلافاصله پس از تولد نوزاد در آغوش مادر گرفته شود تا تماس پوستی و چشمی بین مادر و نوزاد برقرار شود. ، و با صحبت کردن و لالایی کردن بیبی، هر پنج حواس گنه او تحریک می شود و سیناپس ها تشکیل می شوند. وقتی نوزاد در اولین لحظات شیر ​​مادر را می خورد، حس چشایی شکل می گیرد و زمانی که در آغوش مادر است بوی بدن او را حس می کند، بنابراین مهم نیست که چقدر حواس دارد. گنه به طور گسترده تر، با محبت، نه با خشونت، کودک را در آینده از ضریب هوشی بالاتر تحریک کنید. دارند خواهد بود

وزیر اسبق بهداشت در پایان به تغذیه با شیر مادر اشاره کرد و تاکید کرد: تماس پوستی مادر و نوزاد به ساعت اول تولد محدود نمی شود بلکه باید ادامه یابد و نوزاد به اشتباه فرستاده می شود. در ساعات و روزهای اول به بخش. نوازندگانانتقال ندهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا