سلامت خانواده

انتقاد از شرایط تامین اجتماعی با همکاری داروخانه ها – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کلانتری داسانی رئیس انجمن داروسازان ایران در نامه ای به احمد شما می دانید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ضمن تبریک مسئولیت جدید جنابعالی و آرزوی موفقیت برای جنابعالی باید به یاد داشته باشید که پس از گذشت 7 ماه و اندیبیمه تامین اجتماعی هنوز بخشی از مطالبات دی ماه 1402 و مطالبات اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد 1403 را پرداخت نکرده است.

بنابراین، استحضار دو نکته را به همراه دارد.

الف) برای داروخانه ها هیچ گونه قرارداد یا رابطه مالی و نظارتی با سازمان هدفمندی یارانه ها وجود ندارد. بنابراین همانطور که داروخانه ها در گذشته با سازمان تامین اجتماعی قرارداد بسته اند و به بیمه شدگان آن سازمان خدمات ارائه می کنند، انتظار دارند مسئولان بیمه تامین اجتماعی نیز منصف و چاره اندیش باشند. کنجکاو مسئولیت رسیدگی و رسیدگی به موقع مطالبات را بر عهده بگیرید پرداخت بدهی به دیگران منتقل نکنید.

برای) علت اصلی وضعیت موجود و بدهی های انباشته بیمه تامین اجتماعی و عدم پاسخگویی مناسب آن ناشی از قراردادهای ناعادلانه و یک طرفه منعقد شده توسط مسئولان آن سازمان است که متاسفانه تمایلی به اصلاح آن ندارند. احزاب آنها آنها را انجام نمی دهند.

سازمان تامین اجتماعی به دلیل تاخیر یک روزه در ارائه لیست حق بیمه کارگران، 12 درصد جریمه غیرقابل بخشش را برای کارفرمایان تعیین می کند. تاخیر بدون پول و فلج کردن خود در پرداخت ماهانه هزاران میلیارد تومان بدهی موسسان داروخانه به عنوان پیمانکار، کوچکترین مبلغ گارانتی و جریمه و خسارت را تعیین نمی کند.

با این حال می گوید: ادامه کار با این وضعیت نه عاقلانه است و نه عادلانه. درخواست می شود در روزهای آغازین وزارت در دولت جدید به مسئولان تامین اجتماعی دستور دهد در چارچوب قانون و به منظور برقراری عدالت اجتماعی و رعایت حقوق مردم از گفتار درمانی خودداری کنند. در هر اصلاح روابط با موسسین داروخانه ها بر اساس نص صریح ماده 38 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 2 مصوب 1392.

دستور تسریع در شروع اقدامات و اعلام نتیجه بیشتر از جامعه دارویی ایران سپاسگزار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا