سلامت خانواده

انتقاد از سیاست های غلط در حوزه سلامت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

فرید کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز در آزمایشگاه های پزشکی مراکز دولتی و دانشگاهی شاهد پدیده ای هستیم که چند سال پیش تصور آن غیرممکن بود.

وی افزود: مدیریت فنی آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی و دانشگاهی به فارغ التحصیلان مقاطع مختلف علوم پایه پزشکی که در هیأت علمی دانشگاه ها عضویت دارند محول می شود و این به اصطلاح مسئولین فنی مبالغ هنگفتی از دانشگاه دریافت می کنند. آزمایشگاه تحت عنوان کار.

کرمی ادامه داد: از آنجایی که بر اساس آیین نامه تاسیس و مدیریت آزمایشگاه ها، استخدام فنی این فارغ التحصیلان غیرقانونی است، سازمان های بیمه گر از سهم مسئول فنی کسر می کنند و کسورات زیادی را برای نسخه های ارسالی آزمایشگاه ها اعمال می کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی آسیب شناسی ایران تاکید کرد: در این ماجرا مسئول فنی درآمد مناسبی دارد و سازمان بیمه هم انگیزه مناسبی برای پرداخت کمتر به بیمارستان ها دارد و رئیس است. بیمارستان که در چنین شرایطی باید آزمایشگاه را مدیریت کند.

کرمی در ادامه با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت فراز و نشیب های زیادی در حوزه سیاست گذاری سلامت داشته است، گفت: گسترش دانشکده های پزشکی و افزایش ظرفیت رشته های مختلف در حوزه سلامت زمینه مناسبی را فراهم کرد. نیروی انسانی برای ارتقای سلامت شهروندان، اما متاسفانه سیاست های اشتباه در استخدام این پتانسیل عظیم مانع از استفاده بهینه فارغ التحصیلان رشته های مختلف در ارتقای نظام سلامت کشور شد.

وی افزود: در حال حاضر نیروی انسانی آموزش دیده اعم از پزشک و پرستار به دنبال مهاجرت و یافتن راهی برای زندگی عادی مانند همکاران خود در سایر کشورها هستند و افرادی که باقی می مانند در معرض استرس کاری زیاد، درآمد کم و اضافه کاری اجباری قرار دارند. . مشکلات غیر قابل تحمل است.

کرمی با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم و انتخاب وزیر بهداشت گفت: شاید با تغییر سیاست در حوزه سلامت بتوان از فاجعه اصلی که نشانه های آن هم اکنون نمایان است جلوگیری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا