سلامت خانواده

انتقاد از سیاست های دارویی/تولیدی در داخل است اما ما وارد می کنیم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سید محمدرضا موسوی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آمار از سایت سازمان غذا و دارو و پانل که خودشان قرار دادند، ما استخراج کردیم، که ما را بسیار ناامید می کند.

وی افزود: در پایان سال گذشته رئیس اداره داروسازی سازمان غذا و دارو تولیدکنندگان مواد اولیه را جمع کرد و اعلام کرد که اگر 6 ماه مواد اولیه و فرآورده داشته باشید اجازه واردات نمی دهیم. آنها را

موسوی ادامه داد: ما یکی از بزرگترین تولیدکنندگان استامینوفن و متفورمین ما در کشور هستیم و با وجود اینکه امروز مصرف کشور 1700 تا 1800 تن است، بیش از 1500 تن محصول بیا ما مواد اولیه استامینوفن را در کارخانه داریم پانل سازمان غذا و دارو مشاهده کرد که امسال 137 تن استامینوفن وارد کشور شده است.

وی افزود: با ارز 28 هزار و 500 تومانی اجازه واردات دادند، در شرایطی که می گویند ارز نداریم و کمبود دارو داریم، به جای اینکه این ارز را به کمبودها اختصاص دهند و آنچه در داخل تولید نمی شود، استامینوفن را با این ارز وارد کردند. هستند.

موسوی گفت: سال گذشته 1284 تن استامینوفن، در سال 1401 126 تن استامینوفن فروختیم. امسال 6 ماهه 200 تن نفروختیم.

وی ادامه داد: از این بلا مبادله 660 تن مجوز واردات در سال جاری متفورمین داده ها هستندنه تنها مجوز، بلکه وارداتی که گذشته و به گمرک رسیده است.

موسوی با عنوان این مقاله که نیاز دارد متفورمین در 1700 تن گفت: پارسال 1670 تن متفورمین 1401 و 1600 تن وارد شده است. در حالی که چند تولیدکننده داخلی داریم که نیاز کشور را تامین می کنند.

وی از واردات 16 میلیون دلاری انتقاد کرد متفورمینافزود: از همه دستگاه های نظارتی و بازرسی خواهش می کنم یک بار برای همیشه بررسی کنند که چه کسانی مجوز واردات را می دهند و این امضاهای طلایی برای چه کسانی است.

موسوی ادامه داد: مگر نمی گویند اگر تولید داخل هست مجوز واردات داده نمی شود چرا در حالی که ارز در کشور وجود ندارد به محصولات تولید داخل داده می شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا