اخبار سلامت

انتظارات نظام سلامت از دولت آینده/ بهداشت مقدم بر درمان باشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمد رئیس زاده درباره انتظارات نظام سلامت و جامعه پزشکی از دولت چهاردهم اظهار داشت: انتظار از دولت آینده این است که سلامت جامعه را در اولویت قرار دهد و براساس مستندات و قوانین از در بالا، سیاست گذاری، اجرا، نظارت و ارزیابی.

وی افزود: در عین حال باید تعادل مناسبی در تامین نیروی انسانی، تخت، دارو و تجهیزات پزشکی وجود داشته باشد زیرا در سال های گذشته عدم تعادل در تامین و جانمایی نیروی انسانی متناسب با آن وجود داشت. ایجاد تخت‌ها و بیمارستان‌های جدید. لازم به ذکر است که حتی اگر پیشرفته ترین بیمارستان ها ساخته و تجهیز شوند، در صورت نبود نیروی انسانی، منجر به استهلاک و اتلاف منابع می شود. در حال حاضر با چالش جدی نیروی انسانی مواجه هستیم که باید حل شود اما این به معنای غفلت از تامین مراکز درمانی، دارو و تجهیزات پزشکی نیست و باید بین امکانات موجود و نیروی انسانی تعادل برقرار شود.

رئیس زاده ادامه داد: شأن جامعه پزشکی باید رعایت شود. برخورد با جامعه پزشکی باید بسیار محترمانه باشد زیرا این قشر فرهیخته به راحتی به این جایگاه نرسیده اند که با چند کلمه ضعیف ما را ناامید کنند.

وی گفت: باید به جامعه پزشکی به عنوان یک فرصت نگاه شود چرا که حفظ و ارتقای سلامت مردم، احیای جایگاه بزرگ پزشکی و تاریخ پزشکی ایران در جهان و گشایش های اقتصادی و ارزی از طریق تقویت دیپلماسی سلامت خواهد بود. از این مسیر به دست می آید.”

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: انتظار ما از دولت چهاردهم این است که برنامه ریزی برای حوزه سلامت و نظارت و اجرا صرفا بر اساس اسناد بالادستی باشد زیرا گاهی طرح هایی ارائه می شود که صرفاً منابع را هدر می دهد و در نهایت رها می شود.

وی تاکید کرد: بهداشت و پیشگیری از بیماری ها باید بر درمان به معنای واقعی کلمه اولویت داشته باشد. وی تصریح کرد: دولت آینده باید شاخص های سلامتی را که در ایران و جهان تعریف مشخصی دارد، بشمارد و انتظار بهبود آن را از مدیران داشته باشد. اینکه بگوییم در یک شاخص نسبت به سایر کشورها برتری داریم، فایده ای ندارد، بلکه باید بررسی شود که متولیان سلامت کشور چه شاخص های بهداشتی را ارائه می دهند و بعد از چهار سال چگونه تحویل می دهند و چقدر پیشرفت در این شاخص ها داشته است. است.

وی با اشاره به لزوم دخالت افراد غیرمتخصص در سیاست گذاری در حوزه پزشکی، خاطرنشان کرد: کیفیت آموزش پزشکی باید جدی گرفته شود زیرا کیفیت کار درمانگران ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد و کیفیت آموزش را نباید نادیده گرفت زیرا منجر به هدر رفتن منابع و خطر می شود. مردم کشور را می کشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا