اخبار سلامت

انبوه درخواست های جامعه پزشکی برای خدمت به مجروحان لبنان

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، سیدرضا رایسکرمی; دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در مراسم بزرگداشت شهید دکتر علی حیدری; دکترای شهید جبهه مقاومت دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: شهید علی حیدری به مهربانی و نیکی شهرت داشت و صدایی که از او خارج شد حکایت از آگاهی او از شهادت داشت. موضوعی که نشان دهنده ویژگی های بارز این شهید سرافراز است.

محمد رئیس زاده; رئیس سازمان نظام پزشکی کشور نیز در این مراسم گفت: ویژگی ها و بینش شهید علی حیدری سند افتخار و نماد برجسته جامعه پزشکی کشور است. در دوران های مختلف از دفاع مقدس و دفاع از حرم تا شیوع ویروس کرونا، پزشکان همیشه جان خود را فدا کرده و برای ارائه خدمات درمانی به مردم مبارزه کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر درخواست های زیادی از جامعه پزشکی برای کمک به مجروحان جبهه مقاومت و لبنان وجود دارد که نگاه غالب جامعه پزشکی را به تصویر می کشد.

رئیس زاده تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم راه جهاد جامعه پزشکی را روشن و شکوفا نگه داریم.

وی همچنین به ویژگی های شخصیتی شهید دکتر علی حیدری اشاره کرد و گفت: شهید حیدری پس از پایان جنگ و دریافت دکترای پزشکی، با عشق به جهاد و شهادت خود را موظف به خدمت کرد. به همین دلیل در سال 1375 به لبنان رفت و در آنجا مشغول به خدمت شد و در مواقع بحران در سخت ترین میدان ها در قالب بهداری رزمی حضور داشت. سرانجام پس از بیش از 28 سال خدمت خالصانه، اجر زحمات خود را دریافت و به دست شرورترین مردم به شهادت رسید و در جوار حرم امام خمینی (ره) به خاک سپرده شد. او فردی برجسته و نابغه بود که زندگی خود را به بهترین وجه با خدا معامله کرد. راه و روش او الگویی برای جامعه پزشکی به ویژه پزشکان جوان است تا بدانند که می توان پزشک بود و آینده خوبی برای خود رقم زد.

به گزارش تسنیم، شهید دکتر علی حیدری; این پزشک متعهد ایرانی از مدتی قبل بر اساس وظیفه انسانی و اسلامی خود برای ارائه خدمات پزشکی در بیروت مستقر شده بود و در جریان حمله وحشیانه صهیونیست ها به یاران و همرزمان خود در دفاع مقدس پیوست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا