سلامت خانواده

امید به زندگی در جهان تا سال 2050 بیش از 4 سال افزایش می یابد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو خالص، بر اساس گزارش منتشر شده، این افزایش ها در کشورهایی که امید به زندگی معمولا کوتاهتر است، انتظار می رود.

به گفته محققان، این روند عمدتاً ناشی از اقدامات بهداشت عمومی است که پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی، کووید-19 و طیف وسیعی از مشکلات بهداشتی مرتبط با بیماری‌های عفونی، زایمان و تغذیه را بهبود بخشیده است.

با این حال، آنها همچنین تغییری را در بیماری هایی که بر امید به زندگی تأثیر می گذارد، تشخیص دادند.

به گفته محققان، انتظار می رود بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، دیابت، سرطان و بیماری های ریوی نقش قوی تری نسبت به بیماری های عفونی در طول زندگی افراد داشته باشند.

در نتیجه عوامل خطری مانند چاقی، فشار خون بالا، رژیم غذایی نامناسب، ورزش نکردن و استعمال دخانیات بیشترین تأثیر را بر بیماری و امید به زندگی در نسل بعدی خواهند داشت.

در واقع، تعداد سال‌های از دست رفته به دلیل سلامت ضعیف و مرگ زودرس ناشی از این عوامل خطر متابولیک از سال 2000 50 درصد افزایش یافته است.

دکتر کریس موری، محقق ارشد و رئیس علوم متریک سلامت در دانشگاه واشنگتن، گفت: “فرصت فوق العاده ای برای غلبه بر این عوامل خطر متابولیک و رژیم غذایی، به ویژه عوامل مرتبط با عوامل رفتاری و سبک زندگی وجود دارد.” قند، شاخص توده بدنی بالا و فشار خون بالا آینده سلامت جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گفته محققان، امید به زندگی کلی بین سال های 2022 تا 2050 از 73.6 سال به 78.1 سال پیش بینی می شود.

میانگین سال‌هایی که یک فرد می‌تواند انتظار داشته باشد که در سلامت کامل زندگی کند از 64.8 سال در سال 2022 به 67.4 سال در سال 2050 افزایش خواهد یافت.

موری در بیانیه خبری دانشگاه گفت: علاوه بر افزایش امید به زندگی به طور کلی، ما متوجه شدیم که تفاوت امید به زندگی در مناطق جغرافیایی کاهش خواهد یافت. این نشان می‌دهد که در حالی که نابرابری‌های بهداشتی بین مناطق پردرآمد و کم درآمد باقی خواهد ماند، شکاف‌ها در حال کاهش است و بیشترین افزایش در جنوب صحرای آفریقا پیش‌بینی می‌شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا