علمی و فناوری

امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق «پلیس من» فراهم شد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)اپلیکیشن پلیس من برای راحتی شهروندان طراحی و به مخاطبان ارائه شده است و اکثر خدماتی که در دفاتر پلیس +10 انجام می شود نیز در این اپلیکیشن به مخاطبان ارائه می شود.

اما در این اپلیکیشن در قسمت خدمات مربوط به پرداخت قبوض جریمه فقط امکان مشاهده جرایم وجود داشت و لینک پرداخت وجود نداشت! این موضوع باعث شد تا شهروندان برای پرداخت جرایم رانندگی خود به سایت های مختلف مراجعه کنند و حتی در برخی موارد به سایت های فیشینگ متصل شوند و نه تنها تخلفات را پرداخت نکنند بلکه ضرر هم داشته باشند.

پیشنهاد درج لینک مستقیم پرداخت قبض جریمه در اپلیکیشن «پلیس من» ابتدا از سوی خبرگزاری تسنیم به پلیس پیشنهاد شد و اکنون این پیشنهاد توسط فرجا اجرایی شده است.

اپلیکیشن «پلیس من» در واقع یک دفتر پلیس +10 مجازی است
در این رابطه مهدی سیدهاشمی; مدیرعامل شرکت تحقیق و توسعه ناجی بنیاد تعاون فرجا بیان کرد: اپلیکیشن «پلیس من» در واقع یک دفتر پلیس +10 مجازی است؛ همانطور که مردم برای انجام برخی خدمات پلیسی به دفاتر پلیس ۱۰+ در سراسر کشور مراجعه می کنند، می توانند به این اپلیکیشن نیز مراجعه کرده و با پرداخت هزینه ای مانند هزینه مراجعه حضوری، این خدمات را به صورت آنلاین دریافت کنند.

وی افزود: البته 27 خدمت در دفاتر پلیس +10 به مردم ارائه می شود و در اپلیکیشن «پلیس من» نیز 35 خدمت به مردم ارائه می شود! همچنین قرار است برخی از خدمات اپلیکیشن «پلیس من» به زودی افتتاح شود.

مدیرعامل شرکت تحقیق و توسعه ناجی بنیاد تعاون فرجا با بیان اینکه اپلیکیشن “پلیس من” نسبت به نمونه اولیه خود سرعت بیشتری داشته است، گفت: در دستور کار هستیم تا خدمات جدیدتری را در این اپلیکیشن پیاده سازی کنیم تا هر پلیسی بتواند یک بخشی از خدمات ما در این اپلیکیشن به مردم ارائه شده است تا مردم دیگر برای دریافت این خدمات نیازی به مراجعه به مراکز انتظامی نداشته باشند.

سیداشمی ادامه داد: به عنوان مثال اکنون در اپلیکیشن “پلیس من” در قسمت “پلیس پیشگیری” خدماتی مانند استعلام پرونده و افزودن مدارک، ثبت سرقت خودرو، ثبت سرقت موتورسیکلت و… ارائه می شود.

افزودن لینک پرداخت برای راحتی شهروندان
وی با اشاره به اینکه اپلیکیشن «پلیس من» قرار است اکثر نیازهای پلیس مردم را برطرف کند، گفت: امکان پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی به اپلیکیشن «پلیس من» اضافه شده است. در گذشته تنها امکان رصد جرایم وجود داشت اما با پیگیری های فرجا و برگزاری جلساتی با بانک مرکزی، امکان پرداخت جرایم با لینک پرداخت مستقیم نیز اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت تحقیق و توسعه ناجی بنیاد فرجا با بیان اینکه این اقدام در راستای سهولت پرداخت جرایم برای شهروندان ایجاد شده است؛ وی تاکید کرد: جرایم رانندگی با شناسه «بهداد» جمع آوری و به حساب خزانه داری کل کشور واریز می شود و مبلغی نزد پلیس باقی نمی ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا