سلامت خانواده

امکان پرداخت بدهی شرکت های دارویی به بانک مرکزی تا سقف 200 میلیون یورو وجود دارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور کمک به تامین نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز شرکت های دارویی و رفع کمبود دارو بر اساس تفاهمات صورت گرفته بین بانک مرکزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ، 15 و 30 به ترتیب. تسهیلات بانکی از سوی وزارت مذکور به شرکت های معرفی شده اعلام شد که عملکرد شبکه بانکی در سال های مذکور به ترتیب 44.7 و 76.4 هزار میلیارد تومان بوده است.

بنا به دستور رئیس کل بانک مرکزی و به منظور حمایت از شرکت های دارویی، تجهیزات پزشکی و تولید شیرخشک از طریق شبکه بانکی، بانک مرکزی در سال 1403 نیز به مبلغ 50 همت (35 همت برای داروسازی) تسهیلات اعطا کرد. شرکت ها، 13 شرکت همات برای تجهیزات پزشکی و 2 ژاکت تولیدی همت شیرکشک) برای شرکت های معرفی شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

با توجه به تاکید رئیس کل بانک مرکزی و با هدف تامین مالی زنجیره تولید، توزیع و توزیع در صنعت دارو و تسهیل در فعالیت های تولیدی و خدماتی این صنعت، مقرر شد از سفته هایی مانند سفته استفاده شود. یادداشت ها در مراحل مختلف و در تعامل با نهادهای مختلف از جمله بانک مرکزی. مورد بهره برداری قرار گیرد

بر اساس این گزارش، در این جلسه پیرو تاکید رئیس کل بانک مرکزی مقرر شد بانک مرکزی تا سقف 200 میلیون یورو در قالب تخصیص اعتبار برای ثبت سفارش دارو و پزشکی اختصاص دهد. تجهیزات همچنین با هماهنگی مسئولان مربوطه امکان پرداخت بدهی ارزی شرکت های دارویی به بانک مرکزی تا سقف 200 میلیون یورو از طریق پذیرش اوراق گام ریالی وجود دارد.

همچنین در راستای تقویت سیاست های تشویقی صادرات صنعت دارو، مقرر شد میزان ارز حاصل از صادرات دارو به شرکت های صادرکننده و معادل آن در قالب اعتبار ارزی اختصاص یابد. خطی که در برنامه های توسعه صنعت داروسازی و توسعه صادرات آن صنعت استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا