سلامت خانواده

امضای «رئیس جمهور شهید» در حوزه سلامت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو، حوزه سلامت کشور از گستره وسیعی برخوردار است و با توجه به اهمیت مقوله سلامت برای پیشبرد سایر امور، توجه ویژه به آن ضروری است. آه تو به این منطقه

در این میان وجود پروژه ها، برنامه ها و وظایف بر زمین مانده در حوزه سلامت یکی از چالش های این حوزه در سال های گذشته بوده است. به طوری که می توان به نیمه تمام بودن بیمارستان های حضرت مهدی، غدیر و حکیم اشاره کرد. همچنین برنامه ها و قوانینی مانند قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، جذب نیروی انسانی و … بخشی دیگر از چالش های حوزه سلامت و روند تکمیل و اجرای این طرح ها و برنامه ها بود. در دولت سیزدهم کلید خورد.

تکمیل و راه اندازی بیمارستان حضرت مهدی (عج).Aj)، بیمارستان غدیر و همچنین بیمارستان کودکان حکیم تهران را می توان از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید نام برد.

این سه بیمارستان هوشمند و فوق‌تخصصی در مرکز، شمال و جنوب غرب تهران هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند و با افتتاح آن حجم زیادی از خدمات بهداشتی و درمانی از دوش دیگر بیمارستان‌های پایتخت برداشته شد.

با توجه به اینکه تهران محل مراجعه اکثر بیماران از سراسر کشور است، لذا با راه اندازی این سه بیمارستان از فشار مراجعات به بیمارستان امام خمینی و مرکز طبی کودکان کاسته شد.

در میان این سه بیمارستانی که در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید، بیمارستان کودکان حکیم از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طوری که در جنوب غربی پایتخت قرار دارد که از نظر دسترسی مردم به بیمارستان کودکان با کمبودهای زیادی مواجه بودیم.

بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان حکیم با زیربنای حدود 30 هزار متر مربع و ظرفیت 266 تخت بستری و 74 تخت ویژه. همچنین افتتاح دو بیمارستان بزرگ حضرت مهدی (عج)Aj) و غدیر با 1821 تخت، توانستند بار مراجعات به بیمارستان های پایتخت را کم کنند.

اما وقتی صحبت از ساخت و ساز و افتتاح بیمارستان می شود باید به کمبود سرانه تخت بیمارستانی در شهرهای اطراف استان تهران نگاه کرد که باعث افزایش تعداد سفرها به تهران برای استفاده از خدمات بیمارستانی شده است. بنابراین ساخت بیمارستان های مجهز در هر یک از شهرستان های استان تهران می تواند این مشکل را کاهش دهد. یکی از این مناطق شهرستان شهریار در غرب استان تهران است که از مشکل کمبود تخت بیمارستانی رنج می برد.

عملیات احداث بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار 34 سال پیش آغاز شد و تا سال قبل از افتتاح به 76 درصد پیشرفت رسید و سرانجام در آبان ماه 1402 با حضور رئیس جمهور شهید به بهره برداری رسید.

قرارداد ساخت بیمارستان امام خمینی شهریار در ابتدا با 100 تخت و زیربنای 12500 متر مربع در 6 طبقه و درمانگاه 600 متر بسته شد. در حال حاضر، اما با توسعه طرح اولیه، بیمارستان و ساختمان های جانبی در زمینی به مساحت 34000 متر مربع افتتاح شده است و مساحت کل زمین بیمارستان 87000 متر مربع می باشد.

اجرای تکالیف و طرح های رها شده در زمین

شاید بعد از بحث تکمیل پروژه های عمرانی در حوزه سلامت، عدم اجرای برخی قوانین و وظایف در این زمینه را بتوان مهمترین چالش دانست. به طوری که قانون تعرفه خدمات پرستاری که در تابستان 1385 به تصویب شورای اسلامی رسید. در دولت سیزدهم به مرحله اجرایی رسید.

با اجرای قانون تعرفه، جامعه پرستاری تا حدود زیادی به خدمت در حرفه خود امیدوار شدند. زیرا قبل از اجرای قانون تعرفه، سهم پرستاران از خدماتی که بر بالین بیمار ارائه می‌کردند. جای دیگری خرج شد و همین موضوع باعث ناراحتی جامعه پرستاری شد.

جذب نیروی انسانی مورد نیاز یکی دیگر از چالش های حوزه سلامت کشور است که سال گذشته با برگزاری آزمون استخدامی 25 هزار و 100 نفر این چالش شکسته شد.

در واقع می توان با این اقدامات در پروژه ها و وظایف بر زمین مانده در حوزه سلامت، «رئیس جمهور شهید» را امضا کرد; شاهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا