بهداشت و درمان

اقلام دارویی نسخ ایرانی ها ۲ برابر استاندارد جهانی است

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، یونس پناهی روز چهارشنبه در بیست و یکمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران که در هتل المپیک برگزار شد، اظهار کرد: صنعت داروسازی ایران رتبه زیر 10 دنیا را دارد. تعداد شرکت های دانش بنیان در سه سال اخیر به 1500 شرکت رسیده است که در زمینه تولید مواد اولیه دارویی، تجهیزات پزشکی، تغذیه و ایمنی مواد غذایی فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: داروسازان نقش بسزایی در تولید علم و فناوری دارند و باید در حوزه سلامت در علم و فناوری به مرجعیت علمی دست یابند.

معاون تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تصریح کرد: مواردی مانند بار بیماری، جمعیت، تغییرات اقلیمی، مسائل مربوط به سلامت اجتماعی بخشی از آنها تهدیدی برای سلامتی محسوب می شوند.

پناهی افزود: امروزه توسعه بیماری ها همزمان با توسعه داروها پیش نمی رود، بیماری های بدخیم، نوپدید و سرطان را نمی توان با داروهای موجود و موجود کنترل کرد، در سال های آینده داروسازان باید به مهندسی بافت و هوش مصنوعی دست پیدا کنند تا طراحی داروهای جدید

پناهی تصریح کرد: به عنوان مثال داروهای جدید برای بیماران SMA و MS تولید شود، در برنامه هفتم توسعه که اخیرا ابلاغ شد، حدود 18 بند مربوط به دارو است و سهم داروسازان در حاکمیت سلامت چشمگیر است و تا سال 1407 رتبه جهانی ایران باید ایده تولید علم 14 باشد و لازم است انجمن های علمی این را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: اختراعات دارویی ایران رتبه 24 را در جهان دارد و باید ارتقا یابد. افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان از 1509 شرکت به 7000 شرکت بر اساس برنامه هفتم توسعه ضروری است.

پناهی تصریح کرد: داروسازان باید روی داروهای کمیاب تمرکز کنند و وزارت بهداشت آمادگی دارد در این زمینه با انجمن همکاری کند. سلام دارویی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا